• Kata-kata aluan

    Selamat datang kepada para pengunjung.Bagi pengunjung yang ingin mendapatkan khidmat rawatan kami, terus sahaja ke pusat rawatan TANPA perlu temujanji ATAU menggunakan bahan kami terlebih dahulu (melalui pembelian online) seterusnya rawatan susulan.Untuk info lanjut mengenai kami....

  • Jom tonton!!

    Koleksi video dari Expose Mistik dan Wanita Hari Ini...Selamat menonton..

  • Halaqah Ilmu

    Tidak sepatutnya bagi mukminin itu pergi semuanya (ke medan perang). Mengapa tidak pergi dari tiap-tiap golongan di antara mereka beberapa orang untuk memperdalam pengetahuan mereka tentang agama dan untuk memberi peringatan kepada kaumnya apabila mereka telah kembali kepadanya, supaya mereka itu dapat menjaga dirinya. (9:122)

  • Sharing Moments

    Dan (ingatlah kisah) Ayub, ketika ia menyeru Tuhannya: "(Ya Tuhanku), sesungguhnya aku telah ditimpa penyakit dan Engkau adalah Tuhan Yang Maha Penyayang di antara semua penyayang."(21:83) Dan apabila aku sakit, Dialah Yang menyembuhkan aku, (26:80)

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


MAKLUMAN

Darul Ruqyah hanya mempunyai 2 cawangan sahaja (setakat Disember 2012) iaitu di Pendang, Kedah dan Batu Caves, Selangor.

Kami tidak pernah melantik mana-mana cawangan atau ejen jualan kepada produk kami.Sebarang masalah kami tidak akan bertanggungjawab! Jika ada sebarang penyamaran atau jualan produk menggunakan nama Darul Ruqyah atau D Ruqyah Solutions, pihak kami tidak akan teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.

Sebarang pertanyaan, boleh hubungi kami di talian :
019-2691525 / 019-3081525

SOALAN LAZIM


1.Bagaimana untuk dapatkan rawatan di DR?
=>Datang terus untuk scan terlebih dahulu. Info tempat dan waktu operasi, klik sini.

2.Perlu buat temujanji?
=>Tidak

3. Jika terlalu uzur dan mempunyai penyakit kronik sehingga tidak mampu berjalan?
=>Tidak perlu hadir ke pusat rawatan. Hanya waris keluarga sahaja yang berjumpa ustaz.

4.Lokasi DR di Batu Caves terlalu tinggi dan menyukarkan pesakit.
=>Pihak kami cuba untuk memberi kemudahan terbaik untuk pesakit/pengunjung. Doakan agar dipermudahkan urusan oleh Allah untuk dapat tempat yang lebih selesa. Sangat dialu-alukan jika ada solusi mengenainya. klik sini


#Jemputan untuk mengadakan ceramah/kursus/seminar, bolehlah menghubungi kami di talian 0193081525


Biodata Ringkas Ust Suhaimi At-Tobibi


Nama penuh : Ustaz Mohamad Suhaimi bin Rozali

Asal : Kg. Panjang Bukit Jenun, Pendang, Kedah Darul Aman.

Pendidikan Awal : Sek Men Agama At-Taufiqiah Al-Khairiah Al-Hilmiah, Batu 16, Padang Lumut, Kedah (Pondok Pak Ya)

Status : Sudah berkahwin (3 orang anak)

Kelulusan :
- Diploma Pengajian Syariah (University Malaya) Bidang Pengajian Syariah Islamiah 
- B.A (Hons) University Al-Azhar,Mesir. Bidang Pengajian Syariah Islamiah
- B.A University Putra Malaysia Bidang Komunikasi Bahasa
- M.A University Terbuka Malaysia (OUM) Pengajian Islam.
- Ph.D Candidate USM Bidang Pengurusan Pembanggunan Islam. Center For Islamic development management studies (ISDEV),School Of Social Sciences. University Sains Malaysia.

Guru Perubatan Islam :
- Syeikh Wahid Abdul Salam Bali
Syeikh Muhammad Nuruddin Marbu al-Banjari al-Makki
- Guru-Guru Pondok

Pendedahan :
-  60 episod dalam Rancangan Wanita Hari Ini TV3
-  Panorama TV1
-  Expose Mistik Astro Prima
-  Biz Malaysia (TV1)
-  Buletin Utama (TV3)
-  TV ALHIJRAH

Pengalaman :
 
1)         15 tahun dalam bidang perniagaan  makanan 
2)         10 tahun dalam pendidikan
3)         8  tahun dalam Perubatan Islam (dari tahun 2006)
4)         3 tahun dalam bidang produk

Catat Ulasan

18 comments:

princess saffura berkata...

Assalamualaikum,boleh ke tidak ust scan daripada jarak jauh,untuk mengetahui ada gangguan jin @ tidak? Kalau boleh bagaimana??

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqiyyah berkata...

tidak boleh, kalau pengamal perubatan menggunakan kaedah scan dari jauh kebiasaanya menggunakan khadam..dalam rawatan kami tidak menggunakan khadam.sila klik http://darulruqiyyah.blogspot.com/2010/03/tanda-tanda-gangguan.html
kalau ada tanda2 tersebut kemungkinan anda ada gangguan

Tanpa Nama berkata...

terbaik..

asmah berkata...

salam Ustaz,

Nak tanya nama anak saya Nur Balqis Safwah.. mak sy dgr nama balqis...adalah nama Jin islam

adakah saya patut tukar nama sbb saya dah pun ambil borang. nak bubuh nama nur
safwah

mohd asyraf bin bakhrurazi berkata...

assalamualaikum ustaz,boley x ustaz membuat scan dan rawatan di rumah tanpa pergi ke pusat rawatan,adik sy mengalami gnguan disebabkan disihir oleh org. ..

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqiyyah berkata...

untuk pertama kali perlu dtg kr pst rwtan dahullu

Tanpa Nama berkata...

salam. ustaz, jika pesakit jauh untuk datang ke sini..apa yang pelu di bawa oleh waris jika ia mewakili pesakit untuk menerima rawatan.

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqiyyah berkata...

tak perlu bawa apa2.. cuma wakil tersebut perlu tahu masalah pesakit tersebut

Zaini abd rahman berkata...

salam ustaz...keluarga saya dah pergi jumpa ustaz..dah scan n dah buat rawatan kalau ustaz ingat nama abg saya izat yang tinggal di kg sungkap para..baru2 ni masih ada gangguan yg dtg pd adik perempuan sy pula..lebih kurang pukul 3 pagi da sesuatu suara perempuan yang dtg pd dia n memberi amaran...lebih kurang mcm ni la dialog dia.."jgn masuk campur dalam urusan aku...kelaurga hg aku dah kawai...mak ayah n abg2 hg semua aku dah kawai...hg ular jantan dok diam"...apa mksd ni ustaz...adik sy belum tidur lg n masih dlm keadaan sedar..sy dpt rasakan ada sesuatu yg masih belum selesai...boleh tolong sy x..ustaz ada profile abg saya (IZZAR BIN ABD RAHMAN)..

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum. ustz,sy d sahkn ada penyakit tiroid d leher.d sbbkn itu bdn sy kurus sgt tp selera mkn ok.sy jg ada mmpi ula
r n lipan bbrp kali serta kala jgking.sy ada prgi kpd seorg ustz.tp katanya sy x ada apa2.apakah itu hnya sekadar mmpi?tlg ustz beri jwpn. trima ksh.

Tanpa Nama berkata...

Salam ustaz.bolehkah adik saya berubat dengan menggunakan gambar dia sahaja memandangkan dia tinggal jauh dari kedah.terima kasih

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum ustaz...sy dah lama sakit sampai ke hari nie sakit xpernah sembuh.baru2 nie nenek sy meningal slepas tu saya sakit lg teruk.yg peliknya sy xbloh berada dalam rumah sy dan sy jadi xtenang.jantung sy akan berdebar2 dan tubuh sy akan mengeletar .dalam waktu2 tertentu.sy sering rasa mcm nak mati.apa sebenarnya yg terjadi?terasa ada benda bergerak di bawah kulit.mimpi yg menakutkan atau mmbuatkan saya letih .malah saya kerap terkejut.harap bantu saya ustaz.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum,ustaz,saya apabila saya mendengar ayat ruqyah,baru Auzubillah dan bismillah saya dah rasa panas dan lain macam.Apakah itu tandanya ada jin dalam badan saya?dan saya selalu mimpi yang pelik,duduk di tempat sampah,mimpi hantu seperti pontianak dan pocong.saya selalu sakit kaki dan sakit kepala selepas asar.Selepas saya dengar ayat ruqyah hingga Auzubillah dan bismillah saja saya seperti tidak sanggup hendak mendengarnya lagi.apakah itu tanda-tandanya tubuh saya 'berpenghuni'?Tlg jawab soalan saya kerana banyak tanda2 yang ustaz berikan ada pada saya,Tlg jawab soalan saya.Terima Kasih.

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum, boleh tumpang tanya??ada tak anak murid ustaz yang bernama Badrul Hisyam bin Ahmad?
dia ada keluar di TV3 bersama ustaz...saya ingin bertanya,tidakkah ustaz mengajar BADRUL HISYAM ini tentang menghormati IBU kandungnya sendiri??
Kerana yang saya tahu, dia kini memaksa IBU kandungnya yang sakit terlantar, untuk memberi duit kepada dia..IBU nya mendapat duit daripada JKM dan PERKESO.
Duit JKM adik tiri BADRUL yg URUSKAN kerana IBUnya berpesan UNTUK simpan,duit PERKESO adalah duit dari adik tiri BADRUL yg telah meninggal dunia.
BADRUL mahukan duit itu dan jika tidak diberi, dia akan meletakkn ibunya ke rumah org2 tua atau pukul ibunya itu.INIKAH AJARAN DARIPADA DARUL RUQYAH??

I_shah berkata...

assalamualaikum, saya merupakan seorang pelajar universiti, saya mengalami masalah dalam pelajaran yang membuatkan saya tidak boleh melihat buku mahupun ke kelas. badan saya berasa berat dan kaki saya kebas. hati saya tidak tenteram. semua perkara yang berlaku membuatkan saya tertekan dan hampir berputus asa. saya mengambil keputusan untuk berhenti dari institusi dan sekarang saya tidak belajar. bagaimanapun saya hendak menyambung pelajaran saya, namun, saya bimbang perkara itu berulag kembali. sampai sekarang, setiap sesuatu yang saya mahu lakukan, saya akan rasa tidak tenteram. perasaan yang saya alami ketika berada di universiti tidak pernah padam apabila saya ingin mendekatkan diri pada allah. saya membaca al-quran dan berzikir untuk mengurangkan perasaan itu dan alhamdulillah berkurang. tetapi tidak hilang dan apabila saya mengalami tekanan, saya menjadi tidak tentu arah. tidak dapat saya gambarkan perasaan itu.
untuk pengetahuan, saya pernah mendapatkan rawatan di sini. bagaimanapun saya tidak mampu untuk meneruskan rawatan akibat kesempitan wang. saya dan keluarga mengamalkan ayat ruqyah selama hampir 5 tahun namun gangguan diri dan keluarga masih ada. adakah tips atau apa-apa yang saya boleh lakukan agar saya tidak mengalami perkara seperti ini di masa hadapan?

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum ustaz, saya selalu mengikuti aktiviti ustaz secara online. Mohon bertanya, boleh atau tidak ustaz datang ke rumah saya? saya menjangkakan adanya gangguan di dalam rumah disebabkan saya sering kehilangan duit..dalam senarai gangguan yg ustaz beri, alhamdulillah saya dan suami merasakan kami tak ada gangguan, tapi tak pernah pergi scan lagi. minta penjelasan ustaz dengan segera. terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

salam,ustaz klau membunuh gangguan seperti jin atau sebagainya menggunakan jarum emas bagai mana ustaz..

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum, sya nk tanya, suami saya dah koma selama 10bln. ianya terjadi ketika tengah tdur dlm kul 12 tghmlm. semasa kejadian tu dia jdi mcm tarik sawan,matanya terbeliak dan kaki tangan jdi cekang. adakah ia di ganggu oleh makhluk halus. mohon pejelasan dari ustaz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda Mungkin Juga Meminati Dengan Artikel Di Bawah Ini