• Kata-kata aluan

    Selamat datang kepada para pengunjung.Bagi pengunjung yang ingin mendapatkan khidmat rawatan kami, terus sahaja ke pusat rawatan TANPA perlu temujanji ATAU menggunakan bahan kami terlebih dahulu (melalui pembelian online) seterusnya rawatan susulan.Untuk info lanjut mengenai kami....

  • Jom tonton!!

    Koleksi video dari Expose Mistik dan Wanita Hari Ini...Selamat menonton..

  • Halaqah Ilmu

    Tidak sepatutnya bagi mukminin itu pergi semuanya (ke medan perang). Mengapa tidak pergi dari tiap-tiap golongan di antara mereka beberapa orang untuk memperdalam pengetahuan mereka tentang agama dan untuk memberi peringatan kepada kaumnya apabila mereka telah kembali kepadanya, supaya mereka itu dapat menjaga dirinya. (9:122)

  • Sharing Moments

    Dan (ingatlah kisah) Ayub, ketika ia menyeru Tuhannya: "(Ya Tuhanku), sesungguhnya aku telah ditimpa penyakit dan Engkau adalah Tuhan Yang Maha Penyayang di antara semua penyayang."(21:83) Dan apabila aku sakit, Dialah Yang menyembuhkan aku, (26:80)

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


MAKLUMAN

Darul Ruqyah hanya mempunyai 2 cawangan sahaja (setakat Disember 2012) iaitu di Pendang, Kedah dan Batu Caves, Selangor.

Kami tidak pernah melantik mana-mana cawangan atau ejen jualan kepada produk kami.Sebarang masalah kami tidak akan bertanggungjawab! Jika ada sebarang penyamaran atau jualan produk menggunakan nama Darul Ruqyah atau D Ruqyah Solutions, pihak kami tidak akan teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.

Sebarang pertanyaan, boleh hubungi kami di talian :
019-2691525 / 019-3081525

SOALAN LAZIM


1.Bagaimana untuk dapatkan rawatan di DR?
=>Datang terus untuk scan terlebih dahulu. Info tempat dan waktu operasi, klik sini.

2.Perlu buat temujanji?
=>Tidak

3. Jika terlalu uzur dan mempunyai penyakit kronik sehingga tidak mampu berjalan?
=>Tidak perlu hadir ke pusat rawatan. Hanya waris keluarga sahaja yang berjumpa ustaz.

4.Lokasi DR di Batu Caves terlalu tinggi dan menyukarkan pesakit.
=>Pihak kami cuba untuk memberi kemudahan terbaik untuk pesakit/pengunjung. Doakan agar dipermudahkan urusan oleh Allah untuk dapat tempat yang lebih selesa. Sangat dialu-alukan jika ada solusi mengenainya. klik sini


#Jemputan untuk mengadakan ceramah/kursus/seminar, bolehlah menghubungi kami di talian 0193081525


Nak tahu tentang SAKA???

Memandangkan pelbagai soalan diajukan mengenai saka dan kurangnya sumber yang boleh dijadikan rujukan, maka pihak kami mengambil inisiatif dengan memberi peluang kepada semua pengunjung untuk mengajukan pelbagai soalan mengenai SAKA. Semua soalan yang diajukan akan dijawab oleh Ustaz Suhaimi b Rozali, pengasas Pusat Rawatan Islam Darul Ruqiyyah. Semua soalan perlulah ditulis pada 'ULASAN' di bawah artikel ini dan akan dimaklumkan jawapannya di dalam blog ini juga. Insyaallah. Harap maklum.

Catat Ulasan

25 comments:

MIAORU berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
adalina berkata...

saya mengalami perasaan nak mati dan rumah saya selalu didatangi pelesit.. penyakit ini telah berlarutan selama 5 tahun...adakah ini dinamakan saka...mintak tolong ustaz ulas masalah saya ini

abu berkata...

Assalammualaikum,

Saya, Abu Seman, berasal dari Sarawak mengalami gangguan seperti berikut:

a) mendengar bunyi seperti angin dari tayar bocor dalam kepala atau di telinga kiri

b) merah seperti kena cakar di beberapa bahagian badan seperti di lengan, dada, paha dan belakang. Kadang-kadang menjadi seperti kena gigit nyamuk, kadang-kadang gatal tetapi pada keseluruhannya panas seperti kena api

c) kebas pada tangan dan kaki sebelah kiri

d) malas dan selalu mengantuk walaupun pada pukul 10 pagi

e) rasa tidak selesa selepas waktu asar hingga ke maghrib

f) rasa nak lari dari rumah bila gangguan berlaku

g) rasa sedih bila gangguan berlaku

Bolehkah Ustaz scan penyakit saya dari jauh? Saya berhasrat berjumpa Ustaz di Semenanjung tapi tolonglah bagitahu saya secara ringkas penyakit saya. Sekiranya saya tinggal di Semenanjung sudah tentu saya sudah berjumpa terus Ustaz sebab saya rasa amat tidak selesa.

Sekian.

Ribuan terima kasih,

Abu Seman

atti berkata...

assalamualaikum warahmatullah,ustaz?
persoalan sy ialah,bru2 ini sy ke umah saudara sy dan kluarga mrk ada mnjmput sorang insan ini utk mndptkan rawatan.smsa insan ini mngubati saudara sy,keadaan sy jd lain mcm spt terasa hendak pengsan.wallahualm.samada dlm keadaan mengantuk atau sbalikny.tiba giliran sy insan ini memberitahu bhw sy mempunyai"saka".ada sesuatu yg mendampingi sy.pernah jg sebelum ini sy ke suatu tmpt dibawa oleh ibu sy.insan ini juga berkata yg serupa(color vibration aura therapy).sy mmg mempunyai gangguan makhlus halus spt terasa ada sesuatu berlalu,pernah juga bertnykn pada org.gelombang di antara manusia dan jin berbeza dan kita akan merasakan "lain macam".sy rasa pelik kerana kadang2 sy rasa mcm benda yag berlaku penah sy mimpikan.sy jenis yg susah untuk belajar atau sekolah sejak dr kecil.wallahualam.
yg menjd persoalan pd sy ialah:
1.patut atau tidak sy berubat dgn insan yg dtg ke rumah saudara sy kerana sy tidak mendgr satu ayat al-quran pun yg keluar dr mulut insan ini?
2.takut jikalau ada menggunakan bantuan jin dalam perubatan?
3.takut jikalau diri ini akn menyekutukan allah swt smsa berubat?
4.lagi ustaz sy selalu ternampak spt serangga kecil terbang mengelilingi saya,apa tandanya?

HARAP USTAZ DPT MEMBANTU
ASSALAMUALAIKUM WARAHMTULLAH?...
*HARAP USTAZ DPT MENCERITAKAN SEDIKIT SEBANYAK TANDA2 SAKA.

NoRuLeS berkata...

assalamualaikum...
keluarga saya ada masalah gangguan sejak arwah bapa saya meninggal.kami seolah ada qadam yg mengikut,anak saudara saya sering kena histeria baik dirumah mahupun disekolah.kami seperti ada connection antara satu sama lain.macam2 peristiwa gangguan telah berlaku.kami dah cuba jumpe tukang ubat tapi semakin berubat semakin teruk jadinya.saya nak minta belas ihsan ustaz saya nak tau dengan jelas tentang masalah kuarga saya ni.saya tahu memang saka sebab arwah bapak saya memang suka menuntut ilmu.saya minta tolong ustaz...

hamid berkata...

assalamualaikum ustaz,saya telah mengalami sakit dah lama doktor kata saya tidak sakit apa-apa.pegerakan saya terbatas,mesti ada bantuan orang lain.baru2 ni saya pergi berubat dengan beberapa ustaz,mereka kata saya kena sihir..bila dtg sakit seluruh badan saya akan bergoyang.saya rasa kekosongan dan kesunyian kerana berajauhan dengan kawan-kawan..saya ingin pandangan daripada ustaz apa yg harus saya buat..saya dah banyak beriktiar dan sya takan putus asa.baru2 ini saya nk mkn dengan percakapan saya macam org kena strok.saya benar2 sedih.saya cepat marah2 kerana saya terlalu tertekan.

hamid berkata...

ws

hana berkata...

saya menceritakn msalh adik ipar saya..saya tidak pasti dia mempunyai saka atau tidak..tapi bile dia pergi rumah seseorg 2 dia bleh merasai ada penunggu kat c2..ari 2 adik ipar sya pergi ke rumah sedara dia...bile mlngkah msuk je dia rse lain mcm dan tba2 trus ckp bhs arab sedangkan dia x pnah ckp bhs arab..dia juga ckp thailand...tp dia jugak bleh mengubati org..ble dia ubat org mcm bkan dia tp org lain.

Eija berkata...

Salam....saya ingin bertanya mengenai saka harimau. Keluarga saya mengalami gangguan yang dikatakan ada kena mengena dengan saka harimau (sedang berubat dengan seseorang ustaz di J.B) dikatakan juga saka itu hendak diturunkan kepada cucu perempuannya yang berumur 11 tahun. Pada mulanya saka berkenaan mengganggu tok wan kami sehingga dia menjadi bukan dirinya lagi. Kami sekeluarga tidak mahu lagi saka berkenaan (tidak pasti punca saka dari siapa sama ada dihantar atau dari moyang dan dll). Kini tok wan kami sedikit ok kerana saka berkenaan dikata ustaz tersebut dijaga oleh seorang puteri untuk jangka masa pendek. Tetapi ustaz berkenaan berkata, jika mahu buang saka berkenaan, tok wan kami akan menjadi lemah dan berkemungkinan besar akan pergi (meninggal). Benarkah kemungkinan ini? Minta sedikit nasihat dan ulasan ustaz mengenai hal ini serta cadangan atau tindakan yang patut diambil.

umeesheddy berkata...

kami baru tahu ada gangguan sejak 4tahun ni, sdgkan seorg ustz beritau gangguan ini dah pn lama mengikuti kami sekeluarga. Antara gangguan Saka & penginiayaan org.. Hampir 4 thn brubt dah pulih sepenuh nya. Tpi, kami masih di iniaya dgn penghantaran syaitan kerumah kami berterusan. Org nya kami tahu, tapi ustz mahu kami bersabar & zikir. Setiap kali suruhan nya dtg, anak2 yg bolih nampak akn terkejut.. Tpi sbb kami dah lali, panggil ustz, ustz tangkap & kurung/buang. Dh 4 thun pnginiayaan ini berlaku..tak serik & bongkak. Tersenyum setiap kali kami tak tenteram..Ada ke cara lain yg bolih kami ikhtiarkan supaya dia berhenti dari memainkan/mengganggu hidup kami?

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqiyyah berkata...

Adalina , Norules, Hamid<= untuk kepastian, boleh datang ke pusat rawatan untuk di’scan’ terlebih dahulu
Abu<= berkemungkinan terdapat gangguan berdasarkan ciri-ciri yang dinyatakan, cadangan saya dekatkan diri dengan Allah, lakukan zikir amalan yang ada dinyatakan di dalam blog ini…dan cuba usahakan untuk turun ke semenanjung. Jika sukar, saya rasa terdapat pusat rawatan islam seperti cawangan darussyifa’ di sana..
Atti<= saya rasa jawapannya telah ada pada artikel terbaru..jika berminat, boleh dapatkan vcd ‘rawatan Islam vs rawatan bomoh’
Hana<= jawapan telah ada di artikel terbaru berkenaan saka
Eija & Umeesheddy<= untuk jawapan yang lebih meyakinkan, saya syorkan berjumpa sendiri dengan ustaz untuk mendapatkan keterangan dan tindakan yang perlu dilakukan.

mila berkata...

salam.ustaz,saya nak tny tntng kos rawatan permulaan dan tempoh ulangan ke 2.jika berkenaan saka perlukah tiap individu yang di ganggu pergi serentak atau bagaimana sebaik nya?

ira berkata...

assalamualaikum...

saya ira, dari selangor saya nak bertanya kepada ustaz mengenai gangguan jin dan saka . saya selalu mengalami tanda2 :

a ) sukar tidur malam, selalu mimpi ngeri sehingga saya takut untuk lelapkan mata takut mimpi yang ngeri-ngeri. saya juga pernah bermimpikan saya menyusu seorang bayi tapi saya tidak tahu siapa bayi itu. saya juga ada mimpi yang sampai sekarang saya tidak akan lupakan dimana saya mimpi saya tepuk perut kakak saya yang sedang mengandung dan saya masukkan tangan saya kedalam rahim dia dan saya keluarkan semua isi kandungan dia. saya terkejut dan sedar dari tidur waktu itu kejadian itu betol2 berlaku , kandungan kakak saya gugur. adakah mimpi saya dengan keguguran 2 ada kaitan??.

b ) sesak nafas. saya selalu sesak nafas terutama waktu maghrib ke tengah malam

c ) pening kepala tanpa sebab. saya kerap pening dan sakit kepala, bila berjumpa doktor tiada sebarang sakit.

d ) sakit sendi2. saya selalu sakit disendi2. baru2 ni saya ada bt pembedahan sendi ( lutut ) yang saya tanggung selama 3tahun x sembuh2.

e ) selalu terasa cemas dan takut tanpa sebab.

f ) malas ke tempat kerja dan malas untuk melakukan pekerjaan harian kadang2 selalu nak tidur saja.

dan saya juga ada tanda2 lain... sebelum saya mengalami tanda2 ni untuk pengetahuan ustaz saya selalu nampak kelibat2 dari saya kecil lagi dan selalu jumpa benda2 yang mengerikan dari saya kecil hingga sekarang. saya juga ada mengalami Histeria tahun ini saja saya kena 3x...

kadang2 saya rasa nak menangis tanpa sebab... boleh saya tahu kenapa dengan saya?? adakah ini gangguan jin @ saka??

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqiyyah berkata...

waalaikumussalam

>ira : berdasarkan tanda-tanda yang dinyatakan yang agak ketara seperti mimpi menyusui bayi dan pernah histeria, menunjukkan terdapat gangguan pada saudari. Saya sarankan ke pusat rawatan Islam yang terdekat. Di pusat rawatan kami, kami akan syorkan pesakit sebegini memakai bahan/ubat terdiri daripada bahan2 yang telah diruqyah terlebih dahulu bagi memudahkan proses rawatan dan pesakit histeria akan dikendalikan khas pada hari jumaat malam sabtu.

- wakil DR

fizarafida berkata...

salam..ustaz,sy fida dr jb ingin btanya soalan..sy pernah bawa bapa mertua untuk berubat d pesat rawatan islam krn angin ahmar dn gangguan..dh beberapa tempat sy pergi,org yg merawat bapa mertua sy kata sy ada saka..sy sndiri x pasti.nak percaya pun x,x percaya pun x blh jugak..bukan seorang yg berckp perkara tersebut{saka} tp dh 3 org yg ckp perkara yg sama..sememangnya kehidupan sy dn suami sering dihantui masalah kewangan dn bile ingin mengubah nasib{mencari wang sampingan spt berniaga},ada saja halanngannya..seperkara lg,sejak kebelakangan ni dua2 kaki sy sering rase lenguh2 sgt sehingga tpaksa pergi berurut..sy runsing dn ingin tahu mcm mana kedudukan sy..betulkah ada saka yg ingin berdamping atau tidak..sblm tlupa,suatu ketika dulu sy ada bermimpi pocong melihat sy dr dekat dn semasa mengandung anak ke4,sy mimpi keguguran tp syukur tidak..harap ustaz dpt membantu..

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum
Anak saya berusia 8bulan menghidapi penyakit ekzema..bolehkah ia sembuh dengan perubatan islam?adakah penyakit kulit kadang-kadang berpunca dari jin dan syaitan?

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqiyyah berkata...

Insyallah boleh.. kami hanya merawat yang sembuhkan hanya Allah..ada kemungkinan.. utk memastikan perlu datg dahulu ke pusat rawatan kami yg terdekat.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Ustaz,
Nama Ayah saya Abdul Raoff Bin Ahmad, sekarang berada di Hospital Bahiyah, A/Setar. Beliau di tempatkan di Unit CCU (Unit Rawatan Jantung). Sudah 2x dimasukan ke Hospital disebabkan sesak Nafas. Sekarang beliau cuma bergantung kepada alat Oksigen untuk bernafas, Apabila tanpa alat Oksigen dua atau tiga minit beliau akan sesak nafas, Pendek kata alat ini yang membantu beliau untuk hidup, Walau bagaimana pun selain lemah jantung, paru-paru nya pun berair, masalah lain perjalanan usus pun tidak sempurna, masalah prostat, kencing manis, darah tinggi. Saya ingin menanyakan tentang 'SAKA', Jikalau beliau ada masalah itu bagaimana cara untuk mendapatkan Rawatan, Mohon Ustaz jelaskan,
Sekian, Terima Kasih.

-Ahmad-

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqiyyah berkata...

datang ke pusat rawatan kami yg terdekat untuk scan.. jika sukar untuk datang bawa wakil dahulu...insyAllah kami ada kaedah untuk merawatnya,,

Tanpa Nama berkata...

ain
assalamualaikum ustaz...
saya ada beberapa masalah yg selalu sy alami.. setiap mlm msti sy akn mimpi yg menyeram kn seperti berada di dlm rumah usang, mimpi menyusukan bayi,mimpi hantu dan sbulan skali sy akn mimpi ular yg sgt besar. setiap kali sy tdur sy akn terjaga byk kali. sy sering sakit kepala yg teramat skit. rasa sesak nafas, bdn terasa lemah, skit bhgian sendi terutama pinngang dan rahim, dan malas utk melakukan kerja.sy jd cpt sedih dan cpt marah, kdg2 sy jd bnci dgn kwn2 sy sndri.ada sorg hamba Allah di tmpat krja sy yg blh melihat makhluk halus sjak kecil ada nmpak hantu raya dan nenek kebayan selalu ikut belakang sy kemana saja sy pergi. apa penyakit yg sy alami ni ustaz? harap ustaz dpt bantu sy..

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqiyyah berkata...

utk ain
anda mungkin diganggu jin jenis saka.. dan kemungkinan antara salah satu tempat yg dia duk di mata anda i2 sebab anda tgk org jadi benci..tp utk kawan anda tersebut,, dia juga ada gangguan..

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqiyyah berkata...

utk ain
adalah dicadangkan anda daptkan rawatan segera supaya anda tidak menjadi lebih agresif seperti histeria dan rasuk

Tanpa Nama berkata...

As'salam..

saye nk tny boleh ke SAKA ni ade masa kite kecik lagi..??

Tanpa Nama berkata...

Saya Fazli dari Sabah ingin bertanya kepada ustaz. saya kerap bermimpi berlawan dengan sesuatu makhluk yang saya tidak ketahu, dalam mimpi tersebut saya berlawan dengan makhluk tersebut dengan membaca ayat Kursi. Bila saya tidak mampu melawan akan hadir seorang tua berjubah putih dan berjanggut panjang membantu saya membaca ayat Kursi. Setiap kali saya bermimpi buruk orang tua tersebut akan selalu hadir membantu. Saya selalu tertanya2 adakah itu yang dinamakan saka.

tasnimannisa berkata...

assalamualaikum ustaz.. Sy nak tanya ape perbezaan tanda-tanda saka, sihir dan gangguan.. Sy pernah menerima rawatan islam dr seorg ustaz yg pertama mgatakn sy mgalami gangguan.. Manakala ustaz yg kedua pula mgatakn sy ada saka keturunan iaitu perjanjian nenek myang saya 800 tahun dulu.. Sebelum ni sy selalu kena tindih dan kerap mimpi bayi dan pernah juga dua kali myusuknnya..sy jga pernah mimpi melahirkan bayi.. Serta selalu mimpi dibawa ke tempat yang yang kuno.. Berjumpe dgn msyarakat sana.. Mereka meraikan sy seolah2 seperti btul2 kenal dgn sy atau sedara mara yg rapat..sy juga sering mmpi didatangi lelaki yang yg tidak dikenali.. Terbaru beberapa bulan yang lepas dalam keadaan yg separuh sedar. Sy dpt rsa ada seorg lelaki atau lmbga hitam seolah2 nk rogol sy..nmun tak brhasil dan bjaya lpskan dri dgn mmbaca ayat kursi.. Setelah kejadian tersebut.. Sy tidak diganggu langsung.. Mimpi pelik pun xde.. Sehinggalah mlm tadi sy mimpi di rumah sy.. Sy telah dipatuk ular tersebut.. Disbbkan terlalu geram dan sakit.. Sy telah pukul ular tersebut sampai mati.. Kemudian muncul ular2 lain banyak sgt.. Semua ular2 tersebut sy bunuh semua satu persatu.. Ape maksud mimpi tersebut ustaz..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda Mungkin Juga Meminati Dengan Artikel Di Bawah Ini