Perubatan Islam 100% patuh syariah berasaskan Al Quran, sunnah dan ijtima para ulama.

  • Kata-kata aluan

    Selamat datang kepada para pengunjung.Bagi pengunjung yang ingin mendapatkan khidmat rawatan kami, terus sahaja ke pusat rawatan TANPA perlu temujanji ATAU menggunakan bahan kami terlebih dahulu (melalui pembelian online) seterusnya rawatan susulan.Untuk info lanjut mengenai kami....

  • Jom tonton!!

    Koleksi video dari Expose Mistik dan Wanita Hari Ini...Selamat menonton..

  • Halaqah Ilmu

    Tidak sepatutnya bagi mukminin itu pergi semuanya (ke medan perang). Mengapa tidak pergi dari tiap-tiap golongan di antara mereka beberapa orang untuk memperdalam pengetahuan mereka tentang agama dan untuk memberi peringatan kepada kaumnya apabila mereka telah kembali kepadanya, supaya mereka itu dapat menjaga dirinya. (9:122)

  • Sharing Moments

    Dan (ingatlah kisah) Ayub, ketika ia menyeru Tuhannya: "(Ya Tuhanku), sesungguhnya aku telah ditimpa penyakit dan Engkau adalah Tuhan Yang Maha Penyayang di antara semua penyayang."(21:83) Dan apabila aku sakit, Dialah Yang menyembuhkan aku, (26:80)


Assalamualaikum & Salam Sejahtera


MAKLUMAN

Darul Ruqyah hanya mempunyai 2 cawangan sahaja (setakat September 2020) iaitu di Pendang, Kedah dan Batu Caves, Selangor.

UNTUK MAKLUMAN SEMUA KAMI SEDANG MENCARI AGENT-AGENT DAN STOKIS-STOKIS NEGERI YANG BERMINAT UNTUK BERSAMA KELUARGA BESAR DARUL RUQIYYAH SEBAGAI USAHAWAN ONLINE PERUBATAN ISLAM

Sebarang pertanyaan, boleh hubungi kami di talian :
0125081525 (WhatsApp sahaja)

SOALAN LAZIM


1.Bagaimana untuk dapatkan rawatan di DR?
=>Datang terus untuk scan terlebih dahulu. Info tempat dan waktu operasi, klik sini.

2.Perlu buat temujanji?
=>Tidak

3. Jika terlalu uzur dan mempunyai penyakit kronik sehingga tidak mampu berjalan?
=>Tidak perlu hadir ke pusat rawatan. Hanya waris keluarga sahaja yang berjumpa ustaz.

4.Lokasi DR di Batu Caves terlalu tinggi dan menyukarkan pesakit.
=>Pihak kami cuba untuk memberi kemudahan terbaik untuk pesakit/pengunjung. Doakan agar dipermudahkan urusan oleh Allah untuk dapat tempat yang lebih selesa. Sangat dialu-alukan jika ada solusi mengenainya. klik sini


#Jemputan untuk mengadakan ceramah/kursus/seminar, bolehlah menghubungi kami di talian 0193081525


WANGIAN BIDADARI DUNIA

WANGIAN BIDADARI DUNIA
Produk terbaru khas bagi wanita menterapikan diri sendiri agar dapat menaikkan aura diri di samping bau yang sgt harum dan eksklusif terbaru dari Dato Seri Dr Ustaz Hj Mohamad Suhaimi

Tanda-tanda Gangguan


Bagaimanakah saya ingin tahu bahawa saya telah mengalami gangguan? Apakah simptom atau tanda-tandanya?

Ketika Tidur

  • Susah tidur
  • Mudah terjaga malam
  • Mimpi binatang berbisa seperti ular, singa, unta dll
  • Ketawa, menangis, menjerit, bunyi gigi berlaga ketika tidur
  • Mimpi jatuh tempat tinggi
  • Melihat benda tajam
  • Mimpi melihat budak kecil (bayi)
  • Mimpi salib atau paderi
Ketika Jaga
  • Lesu, malas, hilang semangat
  • Sesak nafas, gila
  • Lenguh sendi-sendi utama
  • Ketumbuhan (cancer)
  • Selalu mengantuk
  • Mudah marah, hilang darah
  • Agresif dan bertindak liar
DR : Sekiranya terdapat tanda-tanda berikut, segeralah ke Pusat Rawatan untuk pemeriksaan selanjutnya

PERHATIAN:- Jika anda rasa kandungan ini patut disebarkan ke laman facebook dan twitter anda,sila klik butang kongsi ditepi

Posted @ http://darulruqiyyah.blogspot.com

sebarang komen sila tinggalkan nama samaran. 

Catat Ulasan

223 comments:

«Lebih lama   ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 223   Terbaru›   Baru»
rodziah berkata...

ciri2 berikut banyak terdapat pada saya tapi saya tk mampu berubat ke tempat tuan ,saya perbanyakan amalan dan ibadat saya,dan bertawakal padanya.doankan saya..

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

boleh nyatakan ketidakmampuan dari segi apa?kewangan, pengangkutan atau sebagainya?

- wakil Darul Ruqiyyah (DR)

Ili Syakira Ibrahim berkata...

Assalamualaikum, ustaz saya ingin bertanya, ada ah ciri2x yg dinyatakan itu kne mengalaminyer semua atau macam mn?

...LadyInPink... berkata...

salam ustaz. sy sudah mengalami penyakit sihir 2 thn lbh. sy sudah menjalani rawatan di byk tempat. simptom, sy tak boleh tidur, histeria, tidak boleh tahan marah & sedih. skrg tidak boleh pergi kerja. asal sebut kerja sy akan histeria. waktu mlm bl sy br nk lena, ada tangan kecil yg menepuk blkg sy. sy sudah amalkan stp yg diberi ahli perubatan. tetapi slps hbs tempoh perubatan, keadaan sy akan kembali spt itu kdg2 jauh lbh teruk. bl sy hbs tempoh rawatan, sy amalkan zikir yg diajar oleh perawat. tetapi gangguan semakin kuat shg sy tidak boleh kawal. selain tu sy dgr suara2 yg selalu memainkn emosi sy hingga sy tidak boleh kawal perasaan marah atau sedih, terutama sewaktu sy uzur. jd skrg, sy confuse sy ni disihirkn atau sy ni skt jiwa?

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

Sekiranya mempunyai mana-mana tanda tersebut tidak kira ketika sedar atau tidur, kemungkinan menghadapi gangguan.Kebiasaannya bagi yang menghadapi gangguan, mempunyai sebahagian tanda-tanda tersebut.

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

Untuk mendapatkan kepastian,terus ke DR untuk mendapatkan rawatan. Kami akan cuba membantu namun KESEMBUHAN itu hanya dengan keizinan Allah dan berdasarkan keyakinan pesakit.

Fy berkata...

assalammualaikum, saya sering sakit sendi-sendi badan dan terasa seakan tulang-tulang seperti direntap. saya mempunyai bakal tunang yang mempunyai saka yang telah diturunkan kepadanya tanpa pengetahuannya oleh keluarga sebelah bapa beliau. bakal tunang saya telah berubat dengan seorang ustaz di muar dan ustaz itu memberitahu bakal tunang saya diturunkan dengan saka harimau.
saya sering mengalami sakit-sakit sendi dan selalu juga ditindih ketika tidur. apakah saya juga mungkin mengalami gangguan saka?

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

Waalaikumussalam

Masalah lenguh pada sendi-sendi utama dan ditindih ketika tidur adalah antara tanda-tanda gangguan. Namun, untuk kepastian, saya mengesyorkan agar saudari datang terus ke pusat rawatan kami untuk mendapatkan khidmat 'scan' terlebih dahulu bagi mengesan sekiranya terdapat gangguan pada saudari.

- wakil Pusat Rawatan DR

eenzfm berkata...

Assalammualaikum DR.Saya ingin bertanya jika makcik saya mengalami gangguan mistik ini bertahun lamanya namun makcik tidak dapat datang berubat kerana menjaga nenek yang sakit.Bolehkah saya membeli produk DR sebagai rawatan untuk makcik saya?

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

Waalaikumussalam
Saya mengesyorkan agar cuba usahakan semampunya untuk membawa makcik saudara/i ke pusat rawatan kami. Setelah perjumpaan pertama,saudara/i boleh menyatakan masalah ini kepada ustaz untuk tindakan selanjutnya.

-wakil PRDR

nfadzilah.mdjamil berkata...

salam..ustaz saya pernah bermimpi didatangi seorg kanak2 yang cuba mengusik anak saya..semasa saya tersedar kebetulan anak saya pun menjerit. Adakah itu petanda ada gangguan?..anak saya kurang tido lena pd waktu mlm mudah terjaga dan bila subuh menjelang dia akan tido lena...adakah kurang selera makan juga antara gangguan pd anak saya. ini kerana berat badannya tidak seimbang kerana dia kurang makan...anak sy masih menyusu badan dan umurnya hampir 2 tahun. saya juga seperti mudah marah dan kadang2 kurang sabar..adakah saya juga diganggu?kalu dahulu saya tidak miss baca quran selepas solat maqrib tp kebelakangan ini perasaan malas sentiasa dtg bila mana saya ingin hendak membaca..biasa kalau pesakit yg datang ke DR akan di 'scan' dahulu boleh ke ustaz 'scan' melalui gambar?...terima kasih

Dolly Sweetslyxiouse berkata...

Assalamualaikum ustaz. sy sudah mengalami penyakit sihir 4 thn lbh. sy sudah menjalani rawatan di byk tempat. simptom, sy tak boleh tidur, rasa nak menangis, tidak boleh tahan marah, sakit pinggang, lesu, dll. waktu mlm bl sy dah lena saya akan terjaga.tidur saya terganggu. sy sudah amalkan stp yg diberi ahli perubatan.keadaan sy sama seperti biasa yang terjadi jg dan tiada kesan.kekadang hanya dalam tempoh seminggu dua je kesan perubatan tu bertahan. sy amalkan zikir dan ayat al quran tetapi gangguan semakin kuat shg sy tidak boleh kawal. saya sering berasa takut..membuatkan emosi sy tidak boleh kawal perasaan, terutama sewaktu sy uzur. jd skrg, saya tak tahu apa perlu saya buat??..

nysa_khai berkata...

salam ustz.
sy seringkali ditindih waktu tidur dan pernah kali sy mendengar suare2 menyuruh sy berpaling kdp islam.. kenapak ini belaku? adakah disebbkan gangguan makhluk halus? adakah hanya org yg terpilih shj yg ditindih krn bila sy bertanye kwn2, mrk tdak pernah pun mengalami seperti saya.sekian,,,salam

Nik Haslinda Hew berkata...

Assalamualaikum ustaz,

Saya ingin membuat kepastian tentang apa yang saya alami... antara tanda2 yang saya alami ialah seperti:

1) Susah utk tidur biasanya dapat tidur jam 3 pagi atau selepas subuh

2) Hilang semangat bekerja

Setelah beberapa minggu saya mengalami kedua-dua tanda itu saya juga telah alami bau yang busuk. Setelah saya sedar akan bau tersebut ianya semakin kerap dan adakalanya ia wujud pada masa tertentu seperti waktu maghrib dan tgh malam tetapi setelah beberapa minggu kemudian bau itu ada ketika saya sedang bekerja dan adakalanya sepanjang hari dan pada mlm Jumaat baru2 ini dlm jam 6.30 pagi saya tersedar dari mimpi yang sangat aneh. Dalam mimpi tersebut saya sdg melihat perut saya yang ada bonjol dan entah kenapa dlm mimpi itu saya cuba tarik bonjol itu dan rupanya bonjolan itu adalah dari sudu yg tercucuk dalam perut bahagian bawah perut.

Saya harap Ustaz dapat membantu saya...

Salaam

Hana-mi berkata...

saya selalu bermimpi jatuh dari tempat yang tinggi dan melihat ahli keluarga saya meninggal dunia. Selain itu, kadangkala ketika tidur saya bermimpi dihempap oleh lembaga hitam dan bila bangun saya tercungap-cungap. Saya juga sukar untuk tidur sehingga 2-3 pagi dan jika saya tidur awal saya akan terjaga seperti dikejut orang sekitar jam 2-3 pagi. Adakah saya diganggu?

hatikah berkata...

assalamualikum..sya sring kali mengalami gangguan ketika tidur..sy sering terjaga..setiap satu jam saya mst terjaga dari tidur..dan saya sentiasa berminpi binatang berbisa spt ular dan kal jengking..tetapi ia tidak mengganggu sy..dlm keadaan sedar sy tiba-tiba mersa marah tanpa sebab..dan sentisa merasa cemas terutama nya pada waktu maghrib..blh ustaz tlg jelaskan.

Unknown berkata...

salam.Ustaz, jiran sy ada masalah dan kami rasa ianya berpunca drpd 'benda halus'...dan penah dia ingin 'main puteri' dan bila anak dia baca ayat kursi dia kata anak dia kafir. Ramai yg dtg tapi masih x mampu kembalikan dia kpd sikap asalnya...dia jd agresif dan kdang2 ok.Sy harap ustaz blh tlong jiran sy tu tapi kami jauh dr tempat ustaz.kami tinggal di besut,trg.Terima kasih ustaz.

chrysanthemum berkata...

salam ustaz.saya ingin bertanya. kenapa kadang kala saya rasa seperti ade org dibelakang atau pun seperti melihat saya dari arah belakang saya dan sering rase tak sedap hati. sukar tidur mlm. pernah beberapa kali ketika tidur ditindih. pernah memegang sesuatu seperti kayu yg melintang dihadapan saya walhal memang tiada kayu dihadapan saya dan ketika itu kebetulan rumah black out. pernah melihat dari ekor mata seseorang datang kearah saya,namun apabila dipandang untuk bertanya ia tiada walhal saya yakin ia datang kearah saya kerana sangat dekat.ia seperti memakai jubah merah kekuningan. semua kejadian berlaku ketika saya berseorangn. adakah ini hanya gangguan biasa? badan senang dimasuki angin membuatkn kepala sering sakit. saya pernah berubat, dan dikatakan mempunyai saka buaya. namun saya tidak percaya melihat gaya perubatan yang sukar diterima.

Junaidi berkata...

Ustaz, Saya mempunyai anak saudara yang kebanyakan ustaz u=yang saya hantar untuk berubat menyatakan beliau terkena SAKA. Dah lama saya berubat dan sekarang beliau berumur 6tahun dan sudah sampai keperingkat menghisap darahnya sendiri terutama melalui ibu kaki. Beliau suka memakan kuku dan kulit beliau sendiri sebelum menghisap darah beliau.Selepas beubat dengan beberapa usataz disekitar terengganu, kesan yang paling lama adalah dua hari saya (kembali seperti biasa) namun selepas itu beliau kembali aggrasive. Kebanyakan adik beradik beliau boleh nampak lembaga yang berkeliaran didalam rumah terutama dalam tandas.

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

Terima kasih atas kesudian berkongsi masalah dan sentiasa berusaha mencari syifa'(penawar) untuk diri sendiri. Saya mewakili ustaz mengucapkan ribuan kemaafan atas kelewatan balasan ulasan yang diberi.Secara kesimpulannya, setelah membaca kesemua masalah ini,saya syorkan untuk datang ke pusat rawatan kami bagi mendapatkan rawatan lanjut dan nasihat daripada ustaz sendiri. Tanda-tanda gangguan telah dinyatakan di blog dan kami sedaya upaya akan cuba berkongsi ilmu yang ada agar pesakit dapat mengetahui kaedah sebenar dalam syariat untuk merawat diri sendiri melalui perubatan Islam sebenar.Ingatlah, kalian insan-insan pilihan Allah untuk menerima ujian ini, maka bersabarlah, berusahalah tanpa jemu dan dekatkan diri dengan Yang Maha Esa.

- wakil DR

Neo Khalifah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Neo Khalifah berkata...

Bagaimana dgn masalah saya?saya mempunyai seluruh tanda2 itu dan saya memeliki kebolehan pelbagai-bagai mengubat dan meniru keboleha org dgn cara hanya sekali melihat(tiada guru).
zzzzzzzzzkadang kala saya keliru kerana separuh darinya kpd kebaikan kerana mengajar mengaji/hafal berbisik berbuat baik.Pening saya antara Kelebihan/Pemberian/saka

Neo Khalifah berkata...

masalah saya agak sukar usataz kerana saya pada mulanya memeliki kelebihan itu kemudian saya menyertai/bayiah sebagai ahli torikat nqshabandi.jdi dlm beramal mesti ada kelebihan.Dan saya tidak tahu sama ada saka atau kasyaf.kerana kedua-duanya dapat melihat alam itu...apa pandangan ustaz???boleh hubungi saya?Ahmad Al-Suhairi Bin Shariffolidin saya rasa kepayahan dan saya hendak jadi manusia biasa macam org lain saya tidak mahu kelebihan.tolong lah ihtihar kan ustaz.

Neo Khalifah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Neo Khalifah berkata...

ustaz tidak boleh permudahkan seperti merawat dari jauh?telefon?doa?kerana saya ada masaalah duit tuk ke sana

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

neo khalifah, sila lihat artikel berkaitan : http://darulruqiyyah.blogspot.com/search/label/Saka
Saya syorkan berjumpa ustaz terlebih dahulu utk dapatkan khidmat nasihat daripada ustaz. Untuk sembuh, kita perlu berusaha, berikhtiar dan bertawakal. Banyakkan berdoa moga dipermudahkan urusan oleh Allah.

-wakil DR

haiza dien berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
haiza dien berkata...

salam..ustaz..di pusat rawatan ustaz ada tak rawatan untuk pasangan yang belum mandapatkan zuriat??

idhana berkata...

salam ustz. ayah saya mempunyai masalah. skrg ni dia sdg sakit tenat. saya nak tau apa yg patut kami buat supaya dapat membantu ayah saya pergi dengan tenang. kerana ada benda yg macam tak mahu melepaskan ayah saya. ayah saya baru2 ni di diognosis penghidap kanser tulang stage 4. dan umur ayah saya 80 thn. sblm ni masa ayah saya sakit dia ada jumpa perawat. dan perawat tu mengatakan ayah saya mempunyai saka yg ayah saya tak tahu.dan dia kata dah kluarkan. tapi mcm benda tu mcm tak mahu lepaskan ayah saya. tanda2 untuk ayah saya pergi dah ada tapi tak taulah nak ckp. tolonglah ustz apa yg patut kami buat.

idhana berkata...

assalamualaikum ustz. ayah saya mempunyai masasalah. ayah saya sakitt dan baru2 ni doktor mengesahkan yg ayah saya mengidap kanser tulang stage 4. dan skrg ayah saya betul2 dah tak terdaya dan kalau di lihat dari keadaannya dia seperti dah tak lama lagi kerana tanda2 nya sudah ada. tetapi skrg ni dia sprt payah sgt seperti ada gangguan. untuk pengetahuan ustz sebelum ni ada perawat yg memebuang saka dr tubuh ayah saya yg ayah saya sdri tak tahu yg benda tu ada padanya. adakah benda tu tak mahu meninggalkannya dan tak bagi dia pergi. dan bagaimana caranya patut kami lakukan untuk memudahkan keadaan ayah saya. tolonglah ustz.

Administrator berkata...

Salam ustaz. saya sudah berkahwin selama dua tahun 5 bulan. untuk pengetahuan ustaz selepas 5 bulan berkahwin, saya telah disantau orang. saya telah mendapatkan rawatan secara islam di kampung. alhamdulillah saya pulih kembali. Sepanjang 2 tahun 5 bulan perkahwinan, saya belum pernah dikurniakan cahaya mata. saya telah membuat pemeriksaan doktor, menurut doktor tidak mempunyai sebarang masalah. Dua bulan yang lepas,dalam waktu asar, saya telah bermimpi seorang perempuan tua berkata pada "engkau tak akan mengandung sampai bila"...selepas kata2 itu saya terus terjaga dari tidur. Apa pendapat ustaz? Apa tindakan yang harus saya lakukan sekarang?

Dandelina berkata...

ciri2 tu macam ada..saya nak datang buat rawatan tapi waktu rawatan yg DR buat agak susah..tambah lagi dengan kos bahan yang digunakan?

Unknown berkata...

Assalamualaikum ustaz,sebenarnya...saya tak tau ape yg terjadi pada sy,susah sy nak caye sy terkena saka @ gangguan lain,sy akui sy mmg lemah semangat.dan perjalanan hidup sy mmg sukar.mak sy percaye sy mungkin terkena saka nenek sblh ayah tapi sy tak pasti.saya takut nak wat rawatan,kalo ade pape sy takut sy takleh terima...tolongla sy uztaz...

mimie berkata...

salam.. dimanakah pusat rawatan yang brhampiran dgn tempt saya ye,saya di perlis,sya ingin cuba rawatan di tmpat anda pula,setelah bnyak rawatan yg saya cuba ,,xjgk sembuh msalah gngguan ni..trimaksih

mimie berkata...

emm sowg mkcik bhmpiran rumah saya dia dah mngalami gngguan slma 10 tahun tpi xpenah baek btol..ia jadi bterusan ..dan trdpt bnyk jnis..yg trbaru dia sering xboleh tidur dan brmimpi bnyk budak mahu disusukan..tpi bkn anak dia,ank orang lain,dan ibu knak2 itu hnya memndg,dn dia sering merasa sakit2 blakng bahu,,dan susah nk lelapkn mta..dia jgk kdg2 brubh fizikal mnjadi seorg tua yg sngt uzur,xmmpu brjaln dia mngensot..saya ingin mmbntu dia..bgaimanakh??
adakh trdapat pusat rawatan brhmpiran? saya brada di perlis

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

Maaf atas kelewatan..

Haiza < Ada,Insyaallah
Idhana < Bagi pesakit demikian, disaran membacakan yasin untuknya. Kaedah bacaan boleh berjumpa ustaz untuk penerangan lanjut.
Zuraidah & Azfarizan < Sarankan ikhtiar sedaya mungkin ke pusat rawatan yang berdekatan untuk di'scan' terlebih dahulu.
Mimie < Pendang, Kedah, info lanjut ada di blog ini. Boleh bawa atau cadangkan pesakit ke tempat kami.

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum....
saya ingin bertanya bagi pihak ibu saya....adik saya dilahirkan normal,sehinggalah ketika dia berusia 3 bulan,dia tidak mahu ketawa,dan tidak memberikan apa2 respon...pada waktu itu dia juga tidak buang air besar selama 10 hari,dan kini dia tidak boleh berjalan,bercakap,duduk..(dia kini berusia 8 tahun). Tulang belakangnya kini mulai membengkok.Dia juga menghidapi sawan.(untuk pengetahuan ust,kawasan kediaman saya dulu sering dimasuki ular dan lipan.)Adakah adik saya masih boleh sembuh seperti sedia kala kerana usianya kini sudah 8 tahun,dan selama itulah kami berusaha mencari penawar tapi masih tak berjaya.minta respon dari pihak darul ruqiyyah..terima kasih

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

Insyaallah, setiap penyakit pasti ada penwarnya kecuali penyakit 'TUA' dan 'MATI'.Sebagai manusia, kita sekadar ikhtiar. Segalanya serahkan pada Allah. Oleh itu, saya sarankan pe pusat rawatan Islam yang terdekat bagi mengenalpasti masalah adik saudara/i.

- wakil DR

Rahsia_-_Hati berkata...

saya mengalami gangguan sihir iaitu buatan org yg hendak kahwin dgn sya dan saka,setiap ari saya akn mdgr suara pompuan menangiz...keadaan ini mbuatkan saya mcm orang gila,selain itu,saya x dpat melelap kn mata dan pernah bila saya tjaga,saya tgk rupa kwn saya berubah mjadi tua dan rambut nya beruban..buat pgetahuan ustaz,saya masih seorang pelajar..saya amat kusut dan x tahu hendak buat apa lagi..sudah banyak tempat rawatan saya pergi,tpi hasil nya tetap sama..dan bahu saya sering sakit dan berat..apa pendapat ustaz?

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

Saya sarankan ke pusat rawatan Islam yang terdekat untuk mendapatkan kepastian. Kita ikhtiar, segalanya serahkan pada Allah. Insyaallah, tiap penyakit ada penawar/syifa'nya

- wakil DR

loviesha_heartz berkata...

Saye nor shazwani...saye ingin menanyakan satu soalan pada ustaz...saya ingin menolong makcik saya...begini ceritanye...
makcik saya ade curang dgn pakcik saya..dah lame...mm..bru3 ini..makcik saya berangkat ke mekah utk menunaikn umrah..sampai disana die menjadi seperti org xbtul dan juga dia bgtahu yg ade org slalu ikut die kemana die pergi...masa di mekah die ade mengambil debu dan juga tanah yg berada di mekah..
apabila die blk ke tanah air...die menjadi seperti org xbtul...dan sperti bomoh...semua org yg dtg melwat die..die nk berubt kn org tu..yg kami pelik..die sperti org yg xtahu agama..ingin bakar al-quran,air zam zam bole buat memalui jari die je...die tahu sume tarikh org yg melawat die nk mati..dan lain2..ape perlu sy buat utk membantu makcik saye ni ustaz?

eppy berkata...

saya ingin tanya ustaz, suami saya terkena sihir pengasih seperti minyak dan juga melalui makanan, sekarang perangainya jauh berubah sehingga sanggup tinggalkan saya dan anak2. dia menyatakan ingin berkahwin dengan indonesia. dia menjadi hilang hormat pada keluarga saya dan keluarganya sendiri. untuk membawanya berubat jauh sekali kami akan dimarahinya. sekarang suami saya sudah hampir dua bulan tidak pulang kepangkuan saya dan anak2. bagaimana cara kami untuk mengubatinya ustaz? saya juga sakit tumor dan ada berjumpa ustaz seminggu sebelum puasa tempohari dan akan membuat rawatan susulan 3 minggu kemudian dan semua tanda2 gangguan ada pada diri saya.

rahma berkata...

assalamualaikum,saya ingin bertanya tentang maksud mimpi yang saya alami iaitu menyusukan bayi,ditindih dengan mahluk halus dan bermimpikan orang yang sudah meninggal dunia.Sebenarnya ustaz salah seorang dlm keluarga saya ada mengamalkan benda khurafat.Adakah salah satu mimpi saya bersangkutpaut?Tolong saya ustaz...

mykasandra berkata...

assalamualaikum ustaz. saya nak tanya, saya selalu susah nak tidur malam, semenjak bulan8 hari itu, dan pada bulan puasa makin menjadi, kadang2 sampai tak tidur langsung.kerana saya bangun sahur pukul 3pagi jika ibu saya kerja.sampai la selepas subuh, baru saya boleh tidur.apabila sedang tidur, saya rasa macam bahang..sampai berpeluh dan susah nak tidur balik. saya juga sering cepat marah walaupun sesuatu pertanyaan yang simple. teman-teman rapat ada juga yang kata dan minta saya mengawal sifat amarah...sifat amarah saya sering kali dilepaskan kepada ibu, kakak dan juga teman lelaki saya. tidak boleh penat, kalau saya penat ada yang bertanyakan sebarang soalan saya pasti menjawab dengan nada marah.sering kali pening.sampai kan setiap malam saya bergantung pada minyak cap kapak untuk di sapu di kepala dan hidung walaupun saya tidak demam..selalu merasa badan letih dan lesu dan bertambah teruk jika saya datang haid yang hanya datang 2bulan sekali.boleh ustaz menjawab persoalan saya?

~AnAZuL~ berkata...

assalamualaikum ustaz..Sy ingin bertanya pendapat ustaz ttg pemasalahan sy ini?,sy telah berkahwin hampir stahun,tp masih belum hamil lg. Sebelum ini semasa di awal perkahwinan sy secara tidak sgaja telah berjumpa dengan seorg ustaz semasa menemani rakan pergi berubat di situ.Ustaz itu telah mengubati sy dgn menggunakan ayat2 suci Al-Quran. Menurut ustaz tersebut,ada seseorg yg menghantar sesuatu kpada sy sblum kwin yg akan menyebbkn sy tidak boleh hamil smpi bila2,keadaan ini begitu membimbangkan shingga ke hari ini.Saya juga mengalami keadaan sukar tidur,ditindih ketika tidur,bermimpi dtg seseorg memberi makan benda2 yg bukan2 seperti jarum.Didlm mimpi tersebut sy sedaya upaya melawan dgn membc ayat Qursi. Selain itu juga sy penah bermimpi haiwan seperti ular,singa..Keadaan ini menjadi tnda tnya sy,sy ingim membuat rawatan dgn ustaz jika diizinkn Allah..terima ksih di ats sgala jwapan..yana Melaka

miya berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

Kepada semua pengunjung yang mempunyai sebahagian tanda-tanda di atas dan sebarang penyakit yang tidak dapat dikesan oleh perubatan moden, kami sarankan ke pusat rawatan yang terdekat untuk di'scan' terlebih dahulu.Sy memohon maaf andai kelewatan membalas komen di blog ini kerana mempunyai urusan yang lebih penting dan hanya mampu membalas untuk tempoh-tempoh tertentu sahaja. Insyaallah pihak kami akan cuba membantu dan sekadar berikhtiar. Selebihnya serahkan pada Allah.

Untuk pesakit-pesakit di kawasan Borneo, buat masa ini kami kekurangan tenaga dan kesuntukan masa untuk ke sana. Untuk makluman, kami sedang usahakan pembelian secara online dan serba sedikit boleh membantu proses rawatan bagi permintaan di sana.Doakan segalanya dipermudahkan oleh Allah. Namun jika mempunyai peluang, kami sangat mengalu-alukan kehadiran kalian ke tempat kami di semenanjung.

Wallahua'lam

-wakil DR

Azaliza Ab Aziz berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Azaliza Ab Aziz berkata...

Salam ustaz,
saya sering rasa sebak@sayu bila berada dlm keadaan uzur(dtg Haid).Saya juga pernah putus tunang (3thn yg lepas). Yang membuatkan saya musykil disini,saya dpt rasakan cukup setahun saya berkawan atau serius, mesti ada sahaja penyebab untuk punca pergaduhan dan menyebabkan putus. Saya juga pernah bermimpi mendukung bayi, sekarang perasaan marah saya mcm tak boleh kontrol.. saya jd baran pdhal pada saya ianya satu perkara kecil. Adakah saya mengalami gangguan.Minta pandangan ustaz perlukah saya membuat scan bg memastikan jika terdapat unsur2 gangguan.
Untuk pengetahuan ustaz keluarga saya pernah kena buatan org. Arwah bapa saya meninggal akibat disihir. Kakak saya juga tido mlm sering bunyi gigi berlaga. Perlukan pandangan ustaz, perlukah kami membuat scan untuk unsur2 gangguan.

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

waalaikumussalam azaliza ab aziz,

Berdasarkan ciri2 yang dinyatakan,ada kemungkinan terdapat gangguan.Saya syorkan untuk menggunakan bahan kami terlebih dahulu (boleh guna pembelian online di dalam blog ini) selama 2 minggu.Setelah itu,boleh teruskan rawatan di tempat kami. Sekiranya berada berhampiran dengan tempat kami, boleh terus lakukan scan untuk seisi keluarga.Namun kaedah rawatannya tetap sama.

fuza berkata...

salam ustaz..saya inign bertanya adakah jika kte bermimpi ada org bercakap sesuatu dalam mimpi tersebut ada maksudnya atau hny mainan tidur??ini kerana ada sumber yg pnh sy dgr hny mimpi yg menunjukkn gerak geri sj biasanye adalah betul.

fuza berkata...

salam ustaz..dahulu sy pnh sakit tidak boleh tidur,dada berdebar2 dan ada suara2 yg mengganggu emosi saya.tapi setelah saya mendaptkn rawatan kampung panyakit sy pulih..namun skrg penyakit sy dtg semula yg dganggu suara2 yg tidak tau dtg dr mana dan mengganggu emosi saya..boleh ustaz bg pendapat adakah ini antara2 tanda sy mndpt gngguan?

Haslina Amir berkata...

Salam,ustaz,,sy ada mslh saka,,tp sy blm berkesempatan ke tmpat tuan sbb faktor masa..sbnrnya sy mungkin putus asa sikit nk berubat,,mungkin dh dekat beratus perawat yg sy jumpa sbb masalah sy ni,,mmg dh terbukti sy ada saka,,& dlm kategori banyak lapis,,,masalah sy,,sy dpt melihat 'benda2'yg Allah hijab dr pandangan manusia,,mungkin sbb sy ada saka,& saka saya x semua keluar,,,ade perawat kata ade 32 lapis.masalahnya setiap lapis dibuang,,"benda2' tu semakin jelas sy nampak,,begitula setelah setiap kali rawatan,,sy juga meningkatkan amalan & ibadat,,segala yg wajib & sunat sy lakukan,serta khatam berkali Al-Quran,,tp semakin jelas apa yg sy nampak,,smpai sy takut nak pergi berubat,,sbb sy takut pd penglihatan sy yg makin jelas,bermacam jenis dugaan yg pelik2 sy pernah alami,smpai sy rs terlalu penat,sy cuma nak jd normal mcm org lain,mungkin pihak Ustaz pnh ketemu masalah yg sama spt saya sblm ni,sy juga sbnrnya x berani lagi pergi kemana2 pusat rawatan,terutama bila ramai pesakit,,sbb sy nampak 'benda2' yg ada & yg menganggu mereka,,sy trauma,,sy cuma inginkan pdngan sblm ke tmpat Ustaz..mungkin juga Ustaz ada kaedah utk hijab mata sy sbb sy dh x larat lg.Untuk info..arwah moyang merupakan perawat islam,Al-hafiz n org kepercayaan Sultan Kelantan,,Arwah nenek merupakan bidan kg,juga Guru Agama,,manakala moyang pd moyang merupakan Sultan Perak yg pnh dibuang daerah,,sekian,,wassalam

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

assalamualaikum

fuza<-utk kepastian boleh scan di pusat rawatan

warisanduniawanita<-sebagai manusia kita perlu ikhtiar dan kesembuhan itu milik Allah jua.Jangan pernah putus asa dan teruskan mencari rawatan Islam yang sebenar.Kami tidak menjanjikan kesembuhan namun kita boleh ikhtiar,insyaallah.Bila pancaindera dibukakan hijab(bagi manusia biasa),merupakan salah satu bentuk gangguan.Antara kaedah kami ialah dengan menggunakan air penawar untuk dititiskan di mata.Sekiranya perlu,boleh beli bahan secara online, guna selama 2 minggu dan lihat kesannya.Seterusnya boleh datang untuk rawatan susulan.Jika ingin datang untuk scan dahulu pun tiada masalah.

Wallahua'lam

- wakil DR

Unknown berkata...

akum,ust.sy ada 1 masalah,pd 1 mlm sy tertdur dlm kul 1pg,tp masa sy tdr sy gengam tasbih kokka,tiba2 sy mimpi dlm sparuh sedar,yg sy dheret olh 1 lmbaga dlm tbuh sy,dan waktu itu,sy rasa seluruh tbuh sy kebas,sy dpt rasa lihat tngan yg sy pegang tasbih tu masih ada dan sekuat hati sy gengam tasbih agar tk jatuh dan sy juga dpt lihat suami sy tdur sblh sy tp dpt pnggil dia,semsa yg berlawan tiba2 muncul seorang ustaz tlg sy,dan dia sruh sy pejm mata jgn buka shingga smpai ketmpt yg slmt.smpai tngh jln kwn sy muncul dan ingin membantu juga,jd kami berjln2,smpai hjung jln ada jmbtan yg hrus kami lalui.slps tu bru la kami sampai kt kaw.yg adaa jln raya.dan usta dan kwn sy pun hilang,sy pun terus sedar.

Unknown berkata...

askum,ustaz blh huraikan mimpi sy d atas tu.sblm ni sy mimpi ada seekor ular nk patuk suami sy tp sy yg selamat dia dr dpatuk,tp sy yg kena patuk,esokkan lutut yg kena patuk td jd lebam biru akibat dpatuk ular dlm mimpi sy tu,blh ustaz jelaskan,sy kurang arif dlm hal ni.

Tanpa Nama berkata...

asalmualaikum ustaz, saya ingin bertanya. mlm tadi saya bermimpi dikejar seekor ular yang sgt besar berwarna hitam.kemudian ular tersebut berpusing2 sekeliling saya dan cuba utk menerkam saya. ketika itu saya sedang mendukung anak saya yang bongsu. apekah ada yg cuba mesihir saya dan keluarga?

Nit Kenit Batu Jala berkata...

salam ustaz.

saya tak tahu kalau saya diganggu atau disihir orang atau tidak. tapi saya banyak kali mengalami pengalaman 'ngeri'.

sewaktu saya berumur 11 tahun, ada suara perempuan memanggil saya di luar tingkap tapi saya tak buka tingkap tu.suaranya sayup-sayup bunyinya.
lepas tu pada tahun 2009, lebih kurang 3 kawan saya nampak orang atau benda yang menyerupai saya.mereka cakap mereka nampak saya di dalam dorm.waktu tu malam,saya dan dorm mate semua dah tidur.mereka nampak saya tengah bercakap dengan orang yg mereka tak kenal.padahal waktu itu saya tengah tidur.kawan saya cakap dia nampak saya tengah bercakap ngan 'orang' dan tepi saya pula ada juga 'orang' yg tengah tidur.tapi saya rasa 'orang' yang dia fikir sedang tidur tu memang saya. sebab saya tak ada bangun tengah2 malam.

saya juga pernah bermimpi ular patuk saya.
baru-baru ini saya bermimpi saya melahirkan anak tapi bayi itu mati.
rupa bayi tu putih pucat dan sekeliling matanya berwarna coklat.

saya mahu cerita lebih panjang ustaz, tapi banyak sangat cerita dan pengalaman yang saya sudah alami.dan semuanya menyangkut-paut dengan benda ghaib.saya pernah berubat dengan ustaz yang mebgubati adik saya, tapi dia kata tak ada benda dan dia kata nasib baik saya jenis yang berani dan bukan lemah semangat.

jadi saya cuma berharap saya boleh dapat jawapan daripada ustaz mengenai hal-hal aneh yg saya pernah alami. ini kerana semuanya mesti kena pada saya.
semoga ustaz dapat membantu atau memberitahu sedikit sebanyak tentang hal-hal aneh ini.

salam.

marziatul shima berkata...

ass..ustaz sy sdh berkhwin dn ada 5 org ank,mslh sy adlh benci apabl melihat suami,kdg rs mcm nk bunuh dia,apa sj yg dia ckp smua sy rs x kn,sy sgt snsitif,emosi mudah terganggu,adakala rs ada dua org sdg beckp dgn sy,sorang baik sorang lg jht,bl suami x ada rs ada org tdo kt sblh,bl bgn x ada pula,byk kali benda tu cb nk bersm dgn sy tp sy tau itu bkn suami,dr kecil smp dewasa sy bleh nmpk mcm2,sy tak tau kalau ada saka,famili sy mmg ada mcm2 mslh smp sy terpaksa jauhkn diri dr mrk,bl mak atau adk2 sy dtg kerumah,lps mrk blk mesti sy akn bergaduh dgn suami,ms kecil sy pernah bljr silat cekak harimau,skrg sy mudah naik angin wlau hal 2 kecil sj,sy dh x thn dgn sikap sy sndr,sy x bleh kwl kemarahan,bl marah bdn sy pns dn menggeletar,bl solat pn sm,bl bc quran mata jd kabur,dgr ada org ckp dah nanti br smbung,tp sy truskn juga..gangguan mmg stiap ari sy kn,rs mcm dh x lrt nk trima,ank2 tgh tdo menjerit2 mcm org gila,berckp sorang2,bgn berjln,tdo tmpt lain bgn tmpt lain,pernah berubat dgn ustaz kalo ustaz ingat,ambl air dr 7 masjid,mandi limau purut,sy lari bl tgk ustaz pegang tasbih coca,skrg sy jd lbh truk ustaz,sy dh x thn mcm ni,slalu rs nk bunuh dr je..kalo stakat sy dia kacau xpe tp ank2 pn dia kacau,pernah pegi berubat byk tmpt..tmbh masalah ada la..sy pernah kn santau pd ari akad nikah,sy x tau apa benda yg dok ganggu sy..sy hrp ustaz beri penjelasan,knp sy jd begini..perlu sy berubat lg??sy x pernah putus asa,sy seorg yg kuat dn tabah,tp skrg sy dh jd lain sgt2..tlg la bantu sy dn famili sy..sy syg ank2 dn suami sy..ass..

Unknown berkata...

Assalamualaikum Ustaz,
Saya sekarang tidak mengalami sebarang gangguan apa-apa cuma tetiba bahagian perut saya membesar macam membusung secara mendadak.Jalan pun wanita mengandung.saya tidak dapat tidur lena dimana dalam sejam or 2 jam bangun buang air kecil.Saya kerap bangun dari tidur utk buang air kecil.saya telah pergi ke tpt ustaz 2 minggu lepas.tabiat meminum air manis makin menjadi2 tapi bila diperiksa paras gula dan hasil normal.

hamba Allah berkata...

salam ustaz..sy sering bermimpikan ular dan jatuh di tmpt yg tinggi..sy juga sering tjaga malam..adakah sy mempunyai gangguan?dan satu lg soalan..blhkah sy dptkn air penawar atau ape2 yg blh bg sy kuat semangat..ini kerana sy tk dpt lupakan bekas teman lelaki sy walaupun mcm-mcm cara sy buat...kadang-kadang sy rasa sgt tak tahan..tak kiralah apa pn yg die dh buat pd sy..skitkan hati sy..ade ppn lain dan sebagainya..sy ttp sayangkn dia dan tak blh lupakan die..adakah air penawar atau apa shj yg blh bg sy kuat semangat dan lupakan die serta blh ada kekuatan walaupun tidak berhubung dengannya..kerana sekarang ni walaupun dah putus dan die pn sdh ada pengganti..kami mash lg bhubung seperti biasa..sekian,wassalam

Unknown berkata...

salam,ustaz..saya ni ada mslh dgn belajar.bila saya mula bc buku kpl saya akan sakit dan berdenyut2.saya tak dpt nak ulgkaji hinggalah terpaksa berenti belajar.ustaz,boleh huraikan pelalau pelajaran.rasa ada pihak yg takmau saya berjaya dlm pelajaran.apa yg perlu saya buat?

nobody berkata...

assalamualaikum wbt..ana ada masalah sama..tapi setiap kali baca al quran ana akan rasa ngilu yang teramat di hujung jari tangan dan kaki..sama juga ketika dengar ayat2 ruqyah..ana akan mula rasa menggigil.tempat ana jauh dengan pusat perubatan islam..jadi bolehkah penyakit ini sembuh tanpa bantuan rawatan daripada para mualij tetapi hanya dengan bacaan al quraan dan alunan zikir?

coklatlazat berkata...

assalamualaikum ustaz...
ciri2 berikut byak terdapat pda saya..saya pernah bermimpi mengenai ular yg berjinak dengan saya...saya hendak berubat tp ada ke tidak rawatan ruqyah ini di kedah? mahupun di pulau pinang?

bunda berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
bunda berkata...

as salam ustaz...saya ingin bertanya sama ada pusat rawatan ustaz boleh mengubat pesakit secara jauh...contohnya dgn menggunakan gambar atau nama sahaja....?

Unknown berkata...

assalamualaikum ustaz...saya pelajar yg ad mengalami simptom2 spt,,ssh utk tidur,,sllu rsa spt dtindih ssuatu...sy jga mgalami skit2 sendi,,n byk angin dm tbuh,,sdangkn sy brusia mda...sy pernah bmimpi ulat swa bwrna hjau,d dlam mmp itu ttp ia tdak mggu sy atau mnakutkn sy. utk pngetahuan ustaz,sy prnh berubat dgn dtuk sdara sy,n pd mlm itu lah bru sya tau ad ssuatu yg mmggu tidur sy..stiap mlm sblum tdur sy akn bcakn ayat 3 kul,,n bru sy dpt tdur lena..sy prnah mcritakn smua ini kpd kdua ibu bapa sy n family,,,ttp mreka tdak percayakn sy,,hny ibu sy yg byk mmberi nshat...sy bingung krna smua org tdak prcayakn sy...

Cik Bett berkata...

Assalamualaikum ustaz.. sy mempunyai seorang kakak yg mengalami simtom susah tidur waktu malam kerana mengalami batuk yg agak teruk.kami sudah mendapatkan rawatan di klinik & hospital tetapi doktor cuma beritahu itu adalah batuk biasa.apa yg mnjdi tanda tanya sekarang, kakak sy hanya mengalami batuk bila menjelangnya waktu senja iaitu lbh kurang 6.30 ptg hingga 3-4 pagi.pd waktu siang dia tdk mengalami batuk.adakah ini ada kaitan dgn gangguan?

fauzeah ahmad berkata...

Assalamualaikum w.b.t ustaz...
saya kerap bermimpi kanak2 atau bayi dan kadangkala saya susukan...saya memang ada sakit belakang yang sudah saya hidapi sejak 10tahun lalu.tetapi tidak begitu serius,adakah saya kemungkinan besar mempunyai penyakit saka hanya kerana saya kerap bermimpi demikian??minta pandangan ustaz.terima kasih

hellina berkata...

assalamualaikum,

saya nak bertanya ustaz,adik saya telah di sihir oleh bekas teman lelaki beliau untuk membenci keksaih beliau sekarang. beliau telah mengalami tanda2 gangguan seperti susut tubuh badan, badan terasa mencucuk2, tidak boleh tido malam. Beliau telah puas berubat dan hanya pulih utk seketika dan kembali lebih teruk dr asal. saya nak bertanya berapakah kos rawatan untuk membuang sihir ini kerana saya dengar ia mencecah ribuan ringgit dan kami bukan dari golongan yang berada. harap ustaz dapat membantu.tq wassalam

tengku_aria95 berkata...

Salam..Ustaz mak saya ada ganguan makhluk halus ini..Selepas berubat di darul shifa sikap mak saya berubah..Mak saya selalu gelisah dan menangis tiba-tiba..Boleh tak ustaz kasi ayat yang boleh menghalau syaitan daripada mendekati mak saya??

qieysuee berkata...

assalamualaikum ustaz . sy cuma nak tnya , sy pernah mimpi terjumpa org bersalin dan meninggal dlm keretapi dan sy mengambil bayi beliau ,dan apabila trun dari keretaapi , sy tiba disebuah taman yg penuh dgn bayi2 . dan baru smlm sy mmpi seorang alim menegur sy bhwa dia nmpak seolah2 beruk dua ekor yg mna seekor dibelakang sy , dan seekor lgi sdang bergayut dileher sy (beliau menyatakan itu SAKA). dan si alim tersebut meminta sy berjumpa mna2 ustaz scpt mungkin . sy jugak selalu mmpi buaya dan ular . malah sy pernah dgr dari ibu daudra sy bhwa arwah nnek pnh ada saka tp telah dibuang . adakah mmpi sy hnya mainan tdur atau mungkin ada maksud ? tlg jwb yer ustaz .

.Rozie Hasan berkata...

Assalamualaikum.
Saya baru menonton segmen rawatan darul rukyah di WHI tadi. Dlam segmen itu, Ustaz ada mengatakan tanda gangguan jin dlm badan kanak-kanak ialah giginya akan berbunyi ketika tidur. Anak sulung saya berumur 9 tahun dan mengalami simptom tersebut sejak kecil. Utk pengetahuan ustaz, ketika saya baru berkahwin, saya ada bermimpi lembaga hitam berbulu menyerang saya dan hilang selepas saya membaca surah Al-Ikhlas. ketika saya mengandungkannya 7 bulan, saya ada bermimpi ada lembaga hitam cuba menyerang saya dgn tujuan untuk mengambil bayi dlm kandungan tetapi dihalang oleh dua lembaga yg memakai telkung putih. Anak saya sekarang disahkan mengalami dysleksia dan tingkahlakunya agak "lembab" berbanding 2 anak yg lain. Untuk pengetahuan ustaz apakah ini ganguan "saka" kerana keluarga sebelah suami ada mempunyai saka tetapi tidak berkehendak utk membuangnya.
Harap ustaz dapat membantu.
Wasalam.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum ustaz.Mak sy mempunyai masalah dimana keseluruhan sendinya sakit.namun sblm mak sy mdpt sakit ini,mak sy pernah mimpi dia dikejar org dgn prg utk membunuhnya tp tdk smpt ssb mak sy jth ke dlm parit..mak sy juga ada mimpi ttg binatang berbisa spt ular dam mimpi plg byk ttg gajah.Mimpi lain ialah mak sy mimpi menyusukan seorg bayi...apa yg menghairankn lagi apabila sy & kakak sy pernah lihat mak sy mkn tlg ayam yg tlh ditumbuknya.Mak sy sdh berjumpa doktor dan mendapati tiada ubat utk penyakitnya.Walaubagaimanapun mak sy tdk putus asa lalu cuba pelbagai ubat yg dipercayai dpt menyembuhkan penyakitnya shgga skrg.Mak sy juga pernah berubat dgn seorg ustaz tp x berkesan.Apa pendapat ustaz ttg sakit mak sy ini?

MyShop berkata...

salam,
saya ingin mendapatkan nasihat ustaz tentang satu hal.baru-baru ini,ada seorang pengamal perubatan mengatakan ada perbuatan khianat/dengki pada saya,sebelum tu,dia meminta nama penuh dan nama ibu.tp yg peliknya,apabila sy pergi bersama keluarga(mak dan kakak) pada malam esok,kakak saya pula yg ada gangguan,msa tu kakak sy ketawa dan mengilai tp dah di keluarkan,apabila ibu sy bertanya sekali lagi.dia kata,sy tiada apa-apa. ustaz,sy mengalami masalah untk mendapatkan pekerjaan walaupun sudah 3tahun graduate dan sukar bertemu jodoh.saya menganggap ini satu ujian dan belum rezeki saya.kadang2 saya rasa tertekan dan mula bertanya adakah ada yg tak kena pada saya?masa sy kecil,sy selalu bermuram,tak ramai kawan,malah xde sorang pun betul2 jd kawan saya,dan tidur saya selalu terganggu(di himpit),kadang2 sy terbau darah.tp ibu sy byk juga bwa sy berubat.sy juga pernah mimpi di tikam,atau benda tajam ada atas kepala atau di belakang,meyebabkan sy rasa geli walaupun tgh tidur,mimpi jumpa hantu,naik ke udara,naik bangunan tinggi,mimpi membunuh hantu dan macam2 lagi..apa nasihat ustaz pada saya?TQ

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

Anda mungkin diganggu oleh makhluk halus.. sila dapatkan rawatan dengan kadar segera sebelum penyakit tersebut menjadi lebih kritikal

TRG5353 berkata...

Salam ustaz..

saya telah mengalami penyakit misteri hampir 9 bulan.diantara tanda2 yang saya alami adalah:

1)Rasa macam keadaan mabuk dan tak stabil. Berdiri dengan keadaan tidak stabil seolah-olah mabuk laut.(terpaksa solat dlm keadaan duduk)

2)Perut kembung tanpa sebab dan diikuti dengan sesak nafas sepanjang masa.(doktor pernah masukkan kamera dalam perut,tp semua ok)

3)Dada rasa sebak & berdebar-debar kencang tanpa sebab.(kadang kala terpaksa makan ubat antenolol utk perlahan denyutan jantung)

4)Sentiasa rasa resah dan gelisah yang berpanjangan, tidak senang duduk atau berdiri, semua yang dilakukan tidak menjadi, rasa malas dan letih badan.banyak menghabis masa dengan baring @ tido.

5)Fikiran bercelaru dan berserabut dan tidak fokus atau tidak dapat menumpukan perhatian

6)Kadang-kadang merasa mengantuk yang berpanjangan walaupun sudah cukup tidur semalaman

7)Rasa putus asa untuk hidup. Timbul rasa gelisah dan sedih berpanjangan

8)Rasa takut atau fobia (phobia) bila berada di khalayak ramai sehingga menjadi berdebar2 dan sesak nafas.(menyukarkan saya untuk menunaikan solat jumaat & melakukan apa sahaja aktiviti melibatkan orang ramai)

9)sejak sakit saya sudah tidak mampu untuk memandu kereta atau menunggang motosikal kerana menjadi sesak nafas apabila cuba berbuat demikian.

10) tidak boleh menaiki kenderaan kereta atau motosikal untuk tempoh yang lama.rasa seolah2 kelemasan sehingga sukar bernafas.

11) tidak boleh bersendirian di dalam rumah atau bilik,

12) takut untuk bersemuka dengan sahabat atau sesiapa sahaja.

13)Terdengar suara memanggil nama atau memberi salam. Kadang2 ternampak bayangan atau imbasan sesuatu.

14)Terhidu bau yang tidak tahu dari mana punca seperti bau sampah, bangkai, darah, bau kemenyan atau bau wangi

15)Kadang2 sakit dada.(bila rujuk kepada doktor,semua normal.

16) Badan menjadi seram sejuk.

17)Berpeluh walaupun duduk didalam aircond.

pada pendapat ustaz,apakah permasalahan yang saya alami?

saya telah mendapat rawatan dari klinik,hospital & juga telah berjumpa doktor pakar.namun keputusan semuanya normal.

saya telah berjumpa dengan 25 orang pengamal rawatan islam.namun tidak begitu banyak perubahan.malah ada pengamal rawatan "surender" untuk mengubati penyakit saya ini.

adakah ustaz mempunyai cawangan diterengganu?disebabkan penyakit ini saya tidak mampu menaiki kenderaan untuk jangka masa yang lama bagi mendapat rawatan luar dari terengganu..

adakah ustaz membuat rawatan dengan berkunjung kerumah pesakit?klu ya,berapa caj yang dikenakan?

harap ustaz dapat membantu saya..akibat penyakit ini saya tidak lagi mampu menjalankan tugas saya sebagai anak sulong dalam keluarga.sebaliknya saya pula yang terpaksa bergantung harap kepada ibubapa..

harap dapat membantu.terimakasih..

Tanpa Nama berkata...

aslmkm ustaz, ada x pusat rawatan ini di ipoh? sya ada mengalami gngguan seperti selalu mimpi ular besar, bayi...badan saya pun cepat penat,lenguh2, kepala saya sakit macam digigit2 setiap hari, bila pergi klinik, doktor cuma cakap sakit kepala biasa n bagi panadol sedagkan panadol tu lgsung tak membantu hilangkan sakit saya. sya pernah dptkn nsihat dan mereka bagithu bhwa keluarga suami saya ada buat sesuatu untuk pisahkan kami suami isteri. pernah dalam pantang, suami say cakap ia tak boleh melihat muka saya, dia benci melihat muka saya...kadang2 saya yang tak boleh pandang n benci pada suami. walaupun kini kami agak ok, tapi mimpi2 menakutkan masih menganggu tidur saya... saya kalau boleh ingin tahu ada tak pusat rawatan yang boleh membuat pemeriksaan terhadap saya di ipoh, perak. terima kasih..

Tanpa Nama berkata...

tanda-tanda tersebut ada pada ibu saya.. kami pernah membawa nya berubat dgn ustaz namun dye masih lagi mengalami tanda-tanda tersebut.. ibu saya menyedari tanda-tanda tersebut pada umur 18 tahun kini ibu saya berumur 44 tahun.. kami suda membawanya berjumpa mcm2 ustaz namun penyakit saka dye msh blom hilang... kini penyakit ibu sy makin terok bila dye beritahu ayh yg bdn dye sudah tiada rasa lg.. dye kerap mengigil ketika waktu azan... dada berdebar serta kepala tiada rasa.. apa yg kami sekeluarga bley lakukan ustaz???

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum ustaz,
saya ingin bertanya apakah rasa panas dalam badan ada berkait dengan penyakit gangguan? setakat ni saya belum jumpa doktor kerana terfikir mugkin doktor akn kta ini perkara biasa. rasa panas ni secara tiba2, dan kadang2. hal ini berlaku setelah beberapa bulan selepas saya berkahwin. jika saya mandi, saya akn terus berada di depan kipas selama berjam2. tp msh belum berkurangan. sehinggakan jika saya sentuh kulit saya sendiri, saya merasa amt panas dan sukar untuk tidur malam. untuk pengetahuan ustaz, saya pernah mengalami gangguan sihir sebanyak 2 kali dan telah berubat. manakala suami saya pula ada merasa gatal badan setelah selesai mandi dan ini amt menyukarkan beliau ketika solat.padahal tiada tanda gatal @ ruam pada kulitnya. beliau juga baru mengalami hal ini selepas kami berkahwin. adakah penyakit beliau ada berkait dengan sihir? minta penjelasan ustaz.

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

datang dahulu ke pusat rawatan utk scan suoaya kami dapat memastikan masalah tersebut

MyShop berkata...

terima kasih ustaz atas pandangan ustaz, ibu saya ada membawa saya berjumpa dengan seorang pengamal perubatan traditional, tp sya tidak yakin dengan beliau,kerana beliau menggunakan khidmat khadam.seboleh-bolehnya saya tidak mahu bersekongkol dengan jin atau khadam dalam mencari bantuan dan penjelasan,insyaAllah..saya akan pergi ke pusat rawatan ustaz untuk penelitian yang lebih lanjut

Tanpa Nama berkata...

assalammualaikum ustaz'saya ingin tahu bagaimana hendak menceritakan pada orang yang memfitnah saya bahawa saya ini ada membela dan memakai susuk sedangkan apa yang di katakan itu tidak benar demi allah saya tak de benda tu semua apa yang harus saya buat benda fitnah mereka ni dah tersibar sedangkan saya hanya mampu menangis dan berdoa saja....tolong le saya ustaz...

Tanpa Nama berkata...

Asslamualaikum ustaz, saya selalu bermimpi yang pelik2. dan saya rasakan seolah-olah mimpi itu mengejek saya dan cuba mempengaruhi pemikiran sy. Sukar sy nak ceritakan mengenai mimpi itu di sini selain sy kerap berasa gundah gulana,bermimpi binatang2, dan setiap kali selepas mimpi sy akan berasa takut sekiranya mimpi itu benar-benar terjadi. kadang-kadang juga sy merasakan pemikiran sy dikuasai oleh sesuatu tp sy tidak tahu apakah ia. perlukah sy berjumpa dengan pengamal perubatan islam kerana sy mengalami perkara-perkara ini?

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

adalah di nasihatkan kepada anda pergi berjumpa dengan perawat Islam untuk scan.. kerana dari tanda anda ceritakan anda berkemungkinan diganggu saka atau sihir.. jika perawat islam tersebut tidak dapat scan dalam badan anda.. anda disyorkan datang ke pusat rawatan kami yg terdekat utk scan dahulu.

SHIKIN berkata...

Assalamualaikum. Ustaz sy tak tahulah saya ni, ada terkena gangguan atau tidak. saya telah berkawin 7thn. saya ada 3 orang anak namun dua drp nya telah meninggal slps dilahirkan. anak yg pertama alhamdulillah sihat. dah 5thn pun umur dia. anak kedua dan ketiga meninggal selepas lahir. kedua2nya mempunyai masalah sama iaitu ketika dlm kandungan kekurngan air ketuban. buah pinggang bengkak. anak no 2 dilahirkan ckp bln.yg ketiga lahir 8bulan tp dia meninggal disebabkan sistem dlm tubuh tak sempurna. Doktor menyatakn faktor genetik tp saya dan suami tiada pula sedaramara yg tjadi benda yg sama spt kami.Di sini saya nk tanya, adakah rawatan islam yg bloeh sy bt..sy takut utk mengandung lg krn tkt tjadi masalah yg sama

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

kalau doktor kata faktor genetik. maka kalau dari sudut perubtan kami adalah faktor saka..adalah dinasihatkan kepada anda dtg ke pust rawatan kami untuk scanning.

Tanpa Nama berkata...

salam ustaz,saya mengalami sakit kepala yg sangat teruk...
waktu tidur saya sering terjaga kerana mimpi jatuh dr banggunan...lutut saya terasa lemah setiap kali berjalan.saya tk blh kawal emosi bila marah...adakah itu tanda2 gangguan?

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

kemungkinan adalah gangguan... dari tanda yg diceritakan mungkin dari jenis jin keturunan..

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

sila dapatkan rawatan mana-mana rawatan Islam dengan kadar segera..agar penyakit tersebut tidak menjadi semakin kritikal..

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum Dr..

sy mpunyai bayi llaki brusia 4bln..dia megalami demam pns bacaan suhu hmpir 40c.tgn & kaki sejuk dan brubah kebiruan w/pn cuaca pns.dia d masukkan ke wad tetapi beliau sihat seperti biasa ketika di sana dan Dr mbenarkn kami pulang slps tidur semalaman.malangnya sebaik smpai d rumah slps pulangdr hospital beliau mengamuk & menangis tanpa henti..di bisik kn bacaan ayt suci tp beliau makin agresif sudah nya dia tertidur dlm kepenatan.sentisa mahu di dukung.

utk pengetahuan Dr sblm kejadian ini suami & saya mendapat mimpi harimau,ular @ asap di rumah kami..harap Dr dpt membantu saya utk menyelesaikan masalah ini berikutan bayi kami tidak mahu menyusu..

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

adalah lebih anda dan suami datang ke pusat rawatan kami untuk scan.. kebiasaan kes seperti anak puan berpunca dari mak dan ayah dia..

nadia berkata...

assalamualaikum ustaz..
terima kasih kerana sudi membalas persoalan sy tempoh hari..tetapi sy musykil dgn maksud ustaz "kebiasaan kes seperti anak puan berpunca dari mak dan ayah dia.."
harap ustaz dapat jelaskan serba sedikit,terima kasih

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

ye la, takkan budak kecil orang hendak sihirkannya.. jadi kemungkinan ianya berpunca dari faktor keturunan belah ayah atau ibunya.. utk memastikan keduanya perlu discan dahulu..! kalau punca tidak dirawat keberkesanan utk anak itu pulih adalah sukar.

Tanpa Nama berkata...

poo

Tanpa Nama berkata...

salam ustaz. saya ingin bertanya dan meminta pendapat ustaz. saya kerap bermimpi benda yang sama selepas saya berkahwin. mimpi saya tu suami kawen lain, orang bagi bayi perempuan, jatuh tempat tinggi, orang yang dah meninggal datang dekat saya, pergi ke kubur dan selalu terjaga malam. adakah ini normal ataupun ade gangguan. Terima kasih

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

dari tanda2 anda ceritakan...anda diganggu jin jenis saka & jin kafir.. dan ia merupakan gangguan.. sila hadir ke pusat rawatan kami utk scan secara tepat..supaya masalah / penyakit lain akan timbuk

Tanpa Nama berkata...

bagaimana kalau tanda gigi berlagadgn kuat waktu tidur,bukan pada saya tp rakan saya,apakah jenis gangguan tersebut??

Tanpa Nama berkata...

berapakah bayaran utk setiap kali rawatan? sy menghidap tiroid. dan sy pernah dikatakan dikenakan sihir oleh rakan sekerja.

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

bunyi gigi berlaga menunjukkan ada jin di dalam badannya

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

untuk scanning + pendaftaran = rm10.. kemudian akan disyorkan ambil ubat.. ubat tersebut paling mahal rm100.. tapi kalau nak scan sahaja pun boleh

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum..ustaz sya busia 20 thun dan sya telah pun berkwin slma 2thun dan blum mmpunyai ank..tanda2 yg ustaz nyatakan tu mmg trjdi pda sya..trus trang sya katakan sya x mmpu nk jalan perubatan kat ustaz..selain dri faktor keuangan juga tmpat perubatan tu jauh..sy tngal kat klang..tp sya mmg tseksa ustaz..kalo mlm sy susa nk tdur..

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

sebaiknya dtg.. sebelum penyakit yg lebih teruk terjadi.. sebab penyakit seperti ini boleh menyebabkan jadi penyakit fizikal seperti gila, kanser, ketumbuhan....bila penyakit seperti ini kene duit banyak dah x guna.. untuk sihat memerlukan sedikit pengorbana.. rasanya klang x jauh berbanding kami yang tinggal di pendang kedah.. berulang ke k.l tiap2 minggu

Tanpa Nama berkata...

Assalammualaikum Ustaz.Ada tak program membentuk perawat2 baru?

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

waalaikumsalam, ada.. sebenarnya setiap seminar yg kami adakan adalah untuk membentuk perawat baru..sila update blog ini untuk seminar akan datang..

Tanpa Nama berkata...

asalammualaikum ustad saya hadi daripada kuching / juga mengalami ganguan seperti yg di nyatakan.. saya ada pergi berubat.. tp hasilnya kurang.. sampai sekaran saya masih lagi mengalami ganguan tersebut... badan saya sentiasa lesu n x bertenaga..walaupun telah tdur cukup dan sebagainya..
saya juga kadang2x tidak tahu apa yg hendak di lakukan... seperti Blurrrrr.. risau saya..
saya juga ada mengamalkan memasang Mp3 bacaan ruqyah d rumah / di bilik..
saya pun kadang2x sentiasa terasa nervos/berdebar2x.. padahal x da pa yg hendak drisaukan..
saya harap ustad dapt memberi tip / amalan yg dpt saya amal kan..
tQ

ain berkata...

Salam..saya Takot duduk sorang2 dlm rumah. saya rasa mcm saya diperhatikan . xkira siang mlm rumah atas mesti mcm ada org ubah2 perabut, lari smbil hentak kaki, barang jatuh.. Kadang2 malam2 saya terjaga dari tidur msti terhidu bau busuk seperti bau sampah @ bau terlalu wangi seperti bau bunga kemboja.. sekarang tidor pon bukak lampu. tapak kaki bhgn tengah slalu rasa seperti "muscle bergerak2"...Adakah saya terkena gangguan

solehah berkata...

salam ustaz...
3minggu lepas ada seorg sahabat sy telah pegang tangan sy smbl baca ta'awuz(dye pegang tnpa brniat ape2,hnya brgurau)...tp 10mnt lps tu,sy trase seolah belakang sy dibahagian rusuk seperti dihentak oleh sesuatu...sakit yang amat..sehinggakn mlm tersebut sukar utk sy tidur.sy critakn kembali kpda shbt sy td dan dia bagitahu memang sewaktu dia pegang tangan sy tu,tangan dia terasa 'berat'(shbt sy tu juga bru belajar prubtn islam).dan lepas kejadian tu,sehingga ke saat nie,sy terasa seperti ada sesuatu kat tempat yang kena tu..membuatkan sy rasa tak selesa.kadang2 rase sakit.lps kjadian tu juga,sekarang nie boleh dikatakan hampir setiap malam saya akn bermimpi mengenai histeria..adakah sy mempunyai gangguan?

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

untuk hadi dari kuching.. sila buat amalan yang kami sediakan dalam blog ini.... mudah2 an Allah memberi kesembuhan...:)

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

untuk ain

anda mungkin sedang diganggu dari jenis jin jenis kafir dan jenis jin islam pun ada,,

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

untuk solehah

kalau ada dari tanda2 diatas anda mungkin diganggu... kalau utk lebih jelas anda dtg ke pst rawatan kami,, insyAllah kami akan buktikan anda ada gangguan dalam badan anda

Tanpa Nama berkata...

as salam ustaz...bagaimana menghalau jin yang ada di rumah?bolehkah ustaz datang untuk melihat keadaan rumah?

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

datang ke pusat rawatan insyAllah kita ada kaedah untuk merawat rumah tersebut..

Tanpa Nama berkata...

sukar tidor,suka berada di luar rumah sehingga sebelum subuh,mimpi tempat tinggi,mimpi salib&paderi.....

malas,suka tidor waktu magrib,cepat marah,agresif,kadang2 terlalu kasar percakapan...pernah kata kat isteri saya yang saya taknak solat.

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

dari tanda yg diceritakan anda mungkin diganggu jin jenis keturunan yang beragama kristian.. sila dapatkan rawatan dgn kadar segera supaya penyakit tersebut tidak berlarutan

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum ustaz.
Saya Ana dr Kdh. Sejak tingkatan 3, sy mula alami gangguan ketika tidur. Mungkin ditindih, tapi saya sendiri tak tahu nk namakan gangguan tu. Bila nak jadi, sy dah tahu. Saya dengar bunyi mcm geseran besi landasan keretapi,berdesing-desing, naik smpai ke kepala. Dada, bahu saya rasa ditarik2 ke dalam, memusing2. Tak mampu nak bergerak. kadang-kadang gigi rasa dan bunyi berlaga. sampai ke satu tahap, ada gangguan yang saya rasa dengan jelas ada tangan yang meraba2 tubuh badan saya. bila saya baca ayat-kursi dalam tidur semasa diserang, perlahan-lahan hilang. dan bila tidur balik kadang2 hilang terus kadang-kadang sambung lagi, sampai satu tahap saya macam dah lali dan malas layan lagi. selalunya jadi masa hampir period, dlm masa seminggu sebelum period pada tiap2 bulan.
Dan pernah masa saya di matrikulasi dulu, gangguan datang semasa saya terjaga. tengah dgr lecture saya dpt rasa dengan jelas otak saya bunyi berdesing-desing dan gigi saya seolah-olah patah dan bergesel antara satu sama lain.
mimpi yang bukan-bukan pun selalu.
sekarang dah kurang sikit. perlukah saya check?atau mungkinkah itu semua kebetulan saja?

terima kasih

Tanpa Nama berkata...

salam..ustaz.saya ada msaalh besar yg saya tak tau dmna saya nak mnta pertolongan..mslh saya ini mungkin boleh mengaibkn kluarga saya..kalau boleh saya tidak mahu org lain tahu masallh saya..btw saya sudah kahwin selama 6 tahun dan belum ada cahaya mats..dan msalh saya ada sangkut paut dgn perkahwinan saya.

Tanpa Nama berkata...

salam..ustaz.saya ada msaalh besar yg saya tak tau dmna saya nak mnta pertolongan..mslh saya ini mungkin boleh mengaibkn kluarga saya..kalau boleh saya tidak mahu org lain tahu masallh saya..btw saya sudah kahwin selama 6 tahun dan belum ada cahaya mats..dan msalh saya ada sangkut paut dgn perkahwinan saya.untk pengetahuan ustaz selama saya berkahwin saya tidak pernah berhubungan badan bersma suami dan saya masih lagi dara sampai ke hari ini.entah..stiap x suami mau bersma saya..saya trus takut..kadang2 saya menangis ustaz..smpai suami marah dan berangapan yg bukan2 trhadap saya..saya ingin ada zuriat ustaz..dan ini mersa dan mencoba.tapi saya tidak dapt ustaz..tolong saya ustaz adakah saya ini ada kena mengena dgn ganguan jin atau terkena buatan org..saya kasihan suami saya ustaz..tolong saya ustaz..hanya allah yg dpt membls budi baik ustaz

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

utk Ana dr Kdh
anda perlu datang scan sebab takut perkara tersebut akan jadi lebih teruk.. mencegah lebih baik dari mengubati.. sebab makhluk halus ni boleh menyebabkan penyakit fizikal..

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

utk maslah rumah tangga tersebut.. anda perlu dtg segera ke pusat rawatan utk kami scan utk memastikan ada kaitan gangguan makhluk halus atau tidak.tapi kes sebigini biasanya ada kaitan dgn gangguan..sebab maslah sebigini byk yang kami rawat.. dan alhamdullah dgn izin Allah ada yang sembuh..

Tanpa Nama berkata...

assalammualaikum ustaz .. kbnyakkan simptom2 tu ade dgn sya .. Bahkn ade tanda lebam di bdan sya , skrg pun ade lebam , sya nak tnya ustaz ade tak pusat rawatan d kota kinabalu atau perawat ? harap ustaz boleh membantu . Terima ksih .

qila berkata...

assalamualaikum ustaz.saya ade bbrapa masalah yg ingin saya tny dan utarakan.mengikut senarai tnda2 yg diberi ustaz, hampir kebanyakkan nya ada pd diri saya.buat pengetahuan ustaz, sy telah mengalami msalah dan mndapat tnda2 ini sejak 5 thn yg lalu ketika tingkatan 5.sy tlh pergi berubat secara alternatif setelah kerap kali melakukan pmeriksaan di hosptl ttp tiada sbrg pnykt dpt dkesan.akibat dr tnda2 seperti dsenaraikan ustaz, sy tlh m'dapat asma, migrain,skt belkg,skt tgkuk,mengilu di hujung perut dan kerap mnjadi baran dgn ahli kluarga terutama emak sy.
sy pernah mlakukan rwtn alternatif namun bukn perawat professional sprti ustaz namun mereka msih lg mggunakan ayat2 quran.hmpir kesemua mereka mberi tahu bhwa sy telah dsntau oleh seorng prmpuan yg rapat melalui gmbr sy.tetapi mereka tidak pernah mberi tahu dgn lbih tept gerangan wanita tsebut.
apakah gejala dan pnyakit yg sy hidapi skrg akibat pbuatan sihir?
dan apakah cara t'baik yg perlu sy lakukan bg mbuang segala sntau yg dilakukan oleh perempuan t'sebut?ini dsebabkan sy msih mderita pnyakit yg tbe2 dtg pd saya.

gadis keliru berkata...

assalamualaikum ustaz,sy ingin b'tanya pd ustaz...sy kerap mendapat mimpi didatangi permpuan yg mminta sy mjga bayinya.mimpi ini telh kerap kali sy alami dan tnpa sy sedari sy pernah membntu perempuan t'sebut utk mjga bayinya.ketika itu sy tidak pernah mengetahui bhwa mimpi t'sebut m'bawa mksud pmberian saka kepada saya. sy masih lg mengalami mimpi yg sama. ada ktika sy akn ddatangi satu makhluk yg sgt buruk dan t'paksa b'lawan dgnnya hingga sy kpenatan.apakah itu sekadar gangguan makhluk halus atau saka tersebut?antara mimpi lain yg pernah sy alami adalah dpatuk ular.buat pengetahuan ustaz, selain saya, ibu serta adik perempuan sy juga pernah mengalami mimpi yg sama.

Tanpa Nama berkata...

Assalamua'laikum.. Saya telah dapati isteri saya hatinya telah kosong terhadap saya dan saya dapati ada orang ketiga dlm dirinya.. Yang pada mulanya dia memang benci dan tak suka pada orang itu dan sekarang amat menyayanginya.. Bagaimana untuk mempastikan adakah isteri saya terkena sihir.. dia tak nak kalau diajak berubat.. Macam mana saya nak buat Ustaz..

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum saya siti dari pulau pinang, saya nak bertanya pada ustaz tentang ibu saya . dalam tempoh beberapa minggu ni dia mengalami masalah yang saya kira dari gangguan . dia sukar tido malam, menjerit, teringat kisah yang lalu zaman dulu-dulu, dia berdoa dalam keadaan yang kuat dan doa yang di keluarkan adalah doa yang menyentuh hal luar. contohnya piltik di zaaman dahulu,,, dan dia banyak mengimbau kembali saat dia berada di tanah suci mekah seolah -olah dia berada disana pada ketika ini, tetapi pada realitinya dia ada di bumi malaysia. dah pelbagai usaha kami lakukan tetapi hasilnya tak dapat dilihat lg ustaz . saya mohon pertolongan dari ustaz

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

Setakat ini di sabah sarawak tiada cawangan dan perawat darul ruqiyyah di sana.. boleh amalkan zikir2 yang kami sediakan dlm blog ini.. :D

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

Untuk Qila..
adalah dicadangkan anda ke pusat rawatan kami untuk tujuan scanning dahulu.. untuk memastikan masalah penyakit tersebut...sebab takut banyak jenis jin yang menganggua anda

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

untuk gadis keliru :
dari tanda2 yang anda ceritakan banyak karekter jin yang ada di badan anda....untuk memastikan masalah tersebut anda perlu datang untuk scanning dahulu...tapi dari tanda yg dinyatakan anda mungkin diganggu jin jenis saka...

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

untuk masalah isteri tersebut :
datang dahulu ke pusat rawatan dan sila bawa gambar dia.. insyAllah kami ada kaedah utk merawatnya tanpa dia sedari dirawat

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

untuk siti dari pulau pinang:
insyAllah kami boleh membantunya..tapi anda perlu dtg dahulu ke pusat rawatan sebab kami tidak ada rawatan jarak jauh

Tanpa Nama berkata...

salam ustaz..semua di atas ada pada sy,,sy juga nk tahu apa mksud sy bermimpi...sy bermimpi boleh kawal mimpi sy..contoh sy nk p kedah,arab,surau..mcm2 lah..bila terkejut..bingung sy fikirkan..harap ustaz dapat terangkan..time kaseh

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum ustaz . sy cuma nak tnya , sy pernah mimpi terjumpa org bersalin dan meninggal dlm keretapi dan sy mengambil bayi beliau ,dan apabila trun dari keretaapi , sy tiba disebuah taman yg penuh dgn bayi2 . dan baru smlm sy mmpi seorang alim menegur sy bhwa dia nmpak seolah2 beruk dua ekor yg mna seekor dibelakang sy , dan seekor lgi sdang bergayut dileher sy (beliau menyatakan itu SAKA). dan si alim tersebut meminta sy berjumpa mna2 ustaz scpt mungkin . sy jugak selalu mmpi buaya dan ular . malah sy pernah dgr dari ibu saudra sy bhwa arwah nnek pnh ada saka tp telah dibuang . adakah mmpi sy hnya mainan tdur atau mungkin ada maksud ? tlg jwb yer ustaz .

Tanpa Nama berkata...

ciri2 ketika tidur semua saya pernah alami. Badan saya juga terasa lain. Tetapi untuk berubat saya tidak mampu samada dari segi kewangan mahupun masa kerana suami saya mengongkong segala pergerakan saya.Saya juga perbanyakkan membaca Al Quran. Ustaz doakan saya..

Unknown berkata...

assalamualaikum..ingin tahu dirumah kampung saya setiap minggu akan ada 4-7biji buah kelapa sawit akan diletakkan dilokasi-lokasi berlainan contohnyer di tiang-tiang..rasuk rumah dan lain-lain..selepas dikutip dan dibuang 2-3 hari akan ada yang baru dilokasi yang sama.pada masa yang sama juga mak saya mengalami sakit kaki yang teramat sakit jumpa doktor ubat/cucuk semua sudah tapi tiada kesan.adakah ada berkait dengan biji buah sawit itu atau ada benda lain.

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

utk tanpa nama..dari mimpi yang dinyatakan anda berkemungkinan diganggu oleh jin jenis saka..tapi untuk lebih pastikan anda perlu datang segera..mimpi merupakan satu alamat dari Allah.. dan apabila mimpi buruk adalah dari syaitan..dan anda mungkin diganggu olehnya.

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

utk hanif : biasanya orang yang ada gangguan rumah tersebut mungkin diganggu juga.. sakit mak anda mungkin ada kaitan dengan gangguan makhluk.. utk memastikan perkara tersebut perlu dtg scan dahulu

Tanpa Nama berkata...

assalammualaikum ustaz..

saya kerap mendapat lebam di badan selain kerap bermimpi ular tedung.pernah juga saya bermimpi anak kecil,didatangi perempuan tua yg ingin memberikan sesuati tetapi saya tidak pasti apa yg ingin diberi olehnya.Selain itu paling terbaru saya bermimpi bertemu dgn uztaz harun din dan dia mengatakan bahawa terdapat saka didalam diri saya yg berasal dari keturunan.Beliau juga berkata masalah sakit pinggang yg saya alami skrg juga berpunca dr saka tersebut.Saya amat memerlukan pandangan dr ustaz.Saya juga cepat marah.Suatu masa dulu saya sukar tidur serta berasa geli satu badan apabila mata sudah mula rasa mengantuk dan rasa itu menyebabkan saya terjaga.

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

Dari tanda yang diceritakan tadi mungkin anda diganggu dgn jin saka..tapi untuk memastikan perkara tersebut anda perlu datang ke pusat rawatan kami untuk scan dahulu. biasanya kalau sakit pinggang ada kaitan dgn jin.sila dapatkan rwatn dgn kadar segera agar sakit tersebut tidak menjadi lebih kritikal

Tanpa Nama berkata...

salam.ustaz,sy nak tanya pandangan,bru2 ni sy mimpi sy menyusukan seorg bayi,bayi tersebut putih,sblum hri itu sy sakit kpla 3 hri da,sy emg sllu sakit kpal ,dan sakit bahagian belakng,skit dada kdg2,dulu sy pernah berubat,dgn ustaz y sy berubat tu dyer dah buang benda2 tu,mgkinkah benda2 mcm tu dtg kembali?

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum dr,saya ada simtom2 seperti lesu,malas,badan lenguh2 terutama bahagian sendi.Saya mempunyai masaalah utk ke dr,kerana ada kekangan dr suami malah tidak percaya apabila diceritakan padanya. Oleh itu saya ingin mendapatkan cara lain utk saya berubat tanpa saya perlu hadir ke DR.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Ustaz, sy igin bertanya sy sebelum ni ada sakit2 sendi, lenguh2& badan terasa lemah, dah bertahun sy selalu mimpi tentang ular yg besar, singa putih yg besar, dan pernah juga sy mimpi makan benda2 yg pelik spt organ dalaman badan manusia, kadang2 mimpi2 tu berulang, membuatkan sy slalu terjaga masa tidur dan buat sy tertanya-tanya sama ada mainan tidur atau gangguan. lama2 makin teruk, dan sy ada pergi berubat, alhamdulillah slepas tu sy ok, tapi sejak2 kbelakangan ini sy ada mimpi lagi tentang benda2 pelik tu..adakah gangguan tu mgkin dtg lagi pd dri sy?

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

boleh jadi anda sedang diganggu.. tapi untuk memastikan perkara tersebut perlu datang untuk scan.

Tanpa Nama berkata...

Salam ustaz..saya nak bertanya satu perkara dengan ustaz,rumah saya pernah disihir dan 'benda' yang pernah dudok di dalam rumah saya telah dibuang sebelum ni dengan seorang pengamal perubatan.saya juga telah berubat..sekarang masalah yang mengelirukan saya apabila seorang kawan lelaki saya yang berminat nak berkawan dan berkahwin dengan saya tidak pernah sekali pun dapat datang ke rumah berjumpa dengan saya dan keluarga kerana terdapat berbagai-bagai halangan dan perkara ini berlanjutan selama hampir 5 tahun.perkara sebegini kadang kala boleh menimbulkan fitnah terhadap si dia apabila ibu bapa saya dan orang lain yang tidak tahu tentang keikhlasan si dia akan berprasangka buruk padanya..buat pengetahuan ustaz kami berkenalan melalui SMS..mohon penjelasan ustaz.wassalam...

rosesidah berkata...

As Salam, saya ingin bertanya kepada Ustaz mengenai adik saya, sekarang berada di ICU Hospital Sungai Buloh, adik saya telah sakit lebih kurang hampir 2 tahun, Dr telah mengesahkan yang adik saya dijangkiti penyakit TB, dia telah di masukkan ke ICU kerana sukar bernafas. Setelah hampir sebulan di Hospital saya masih tidak nampak apa-apa perubahan. Saya ingin tahu adakah adik saya ni mendapat gangguan lain selain dari penyakit TB ini. Saya harap Ustaz dapat memberi apa-apa cadangan mengenai penyakit adik saya ini. Untuk pengetahuan Ustaz keadaan adik saya sekarang sangat menyedihkan dengan badan yang hanya tinggal tulang dan kulit. Terima Kasih.

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

kemungkinan anda dan rumah anda diganggu oleh makhluk halus lagi,,,utk memastikan perkara tersebut anda perlu dtang untk double checking.. untuk memastikan rumah dan anda sendiri..

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

untuk rosesidah : berkemungkinan diganggu. untuk permulaan dimanta anda dtang dahulu dan sila bawa gambarnya untuk kami scan dahulu adik anda.

Tanpa Nama berkata...

Asalam

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum ustaz..sy sblom ni sllu bermimpi ular yg berbisa hendak mematuk sy tetapi tidak bolih..bmimpi budak dan bayi kecil didalam mimpi budak itu selalu senyum dan memegang tgn saya..selain itu>>ustaz adakah ini salah satu ganguan...

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum. saya ingin bertanya pendapat daripada pihak tuan. saya telah menderita sakit kepala selama setahun kebelakangan ini. sakit kepala saya selalu nya berlarutan sehingga dua minggu. sakit kepala saya ini telah dirujuk kepada pakar neorology dan hasil daripada pemeriksaan, saya tidak menghidap apa2 penyakit yang serius. walaupun saya dibekalkan ubat2 doktor, saya masih menderita sakit kepala sehingga ianya menganggu kehidupan seharian saya. semenjak menderita penyakit ini, saya menjadi seorang yang pelupa dan lebih sensitif. saya juga pernah didatangi mimpi2 pelik seperti saya kerap kali bermimpi ular sawa yang besar di halaman rumah saya, saya bersetubuh dengan ayah dan kawan2 saya.saya pernah berjumpa dengan seorang ustaz, dia berkata saya mempunyai saka keturunan.pertanyaan saya:
sejauh mana kebenaran ustaz itu, adakah saya memilik tanda2 memiliki saka atau terkena sihir, atau hanya kebetulan.harap pihak tuan dapat memberi sedikit buah fikiran.

Tanpa Nama berkata...

Assalammualaikum ustaz..

Saya seorang gadis dan berusia 22 tahun dan berasal dari kuching..

Saya mengalami demam panas yang berlarutan selama 2 minggu berturut..pada suatu malam (sewaktu masih lagi demam panas) saya seperti ditindih sesuatu di bahagian kaki. setelah beberapa minit,saya berjaya bangun tetapi saya mendengar ada hembusan kasar di telinga kiri saya. Semenjak daripada itu, saya mula kerap mengalami gangguan ditindih ketika tidur dan ia terjadi sewaktu saya tidur petang. Saya juga merasakan seperti saya diperhatikan oleh sesuatu.

Saya mempunyai tabiat suka melaga gigi ketika tidur sejak kecil. Selain itu, saya juga mengalami lebam yang entah muncul dari mana di kaki. Saya masih boleh mendengar azan, membaca surah-surah, ayat kursi tetapi saya mengelak untuk mendengar bacaan alquran terus ke telinga saya.pernah sekali saya bermimpi jatuh dari tempat yang tinggi dan semalam saya bermimpi ada seekor anjing datang ke rumah saya.

Arwah datuk saya seorang pengamal ilmu yang saya kurang pasti ilmu secara islam ataupun sebaliknya..

Apakah masalah yang saya hadapi sebenarnya? Saya tidak tahu kepada siapa mahu diceritakan masalah ini kerana keluarga menganggap perkara saya alami biasa sahaja...

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

utk yang masalah sakit kepala selama setahun.. anda mungkin diganggu makhluk halus..sebab rawatan moden tidak dapat mengesan penyakit tersebut.. utk memastikan msalah tersebut anda perlu dtg ke pusat rawatan kerana ruangan disini terhad utk menerangkan saka atau sihir dalam badan anda

Acap1234 berkata...

Assalamualaikum , sy nak tumpang tnya , saya sering mengalami gangguan ketika tidur . Salah satunya ialah , rasa kaku seluruh badan juga tidak boleh bersuara , ketika keadaan itu sy sedar ianya berlaku dan sy cuba untuk menghentikannya . Apakah ini hal2 biasa yg sering berlaku? Atau ianya adalah satu gangguan? Sy hampir setiap malam mengaliminya . Harap dapat membantu . Terima kasih

mohd berkata...

Assalamualaikum ustaz,
Saya ada beberapa soalan. Dalam beberapa bulan ni saya pernah terjaga dari tidur dlm jam 3.30 pagi sebanyak 2 kali. Bila terbangun jer saya terhidu bau yg sangat busuk seperti bangkai/sampah. Apakah maksudnya? dan dalam beberapa bulan itu juga saya ada bermimpi sekali di hadapan rumah saya didatangi oleh sekumpulan jelmaan hantu, binatang yang pelik dan beberapa barangan yg saya kira digunakan untuk tujuan tertentu. Semua mereka ini ada pada waktu yang sama semasa mimpi saya di hadapan pagar. Saya ketika itu cuba menghalau mereka. Boleh ustaz terangkan apakah ianya hanya mainan tidur atau sebaliknya? Satu lagi, boleh ke ustaz scan saya dari jarak jauh? Kalau2 ada yg tak kena pada diri saya. Terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Ustaz.

Saya sangat takut dengan diri saya sendiri. Saya seorang yang pemarah, terlalu pemarah yang tersangat pemarah. Masalahnya, ia hanya berlaku jika saya bersama anak2, suami dan keluarga suami saya. Saya tersangat cintakan mereka ustaz. Namun, jika ada kesilapan walaupun kecil, saya pasti akan mengamuk. Ia bermula sejak saya mengandungkan anak saya yang ketiga. Jika ustaz tanya bagaimana kemarahan saya itu, saya akan menjerit dengan suara yang garau seperti lelaki, dan membaling2kan barang, serta mematahkan penyangkut baju dengan menghentak ke arah lantai dan dinding.Ia berlaku di luar kawalan saya. Kadang kala saya kelihatan seperti orang gila. Jika saya berada di luar, keadaan saya tidak seperti ini. Saya sangat sedih melihat wajah anak2 saya setiap kali saya melontarkan kemarahan saya. Saya menangis setiap kali waktu mereka tidur. Ustaz, anak saya yang paling bongsu berumur 2 tahun. Baru2 ini dia sering mengigau pada waktu malam seolah-olah ketakutan dan dia tidak mahu menghampiri saya. Saya sangat takut dengan diri saya sendiri. Adakah tempat ini ada memberi bantuan kepada penyakit seperti saya ustaz? Saya sudah berjumpa dengan kaunselor, beliau memberi nasihat yang biasa diberikan kepada seseorang yang mengalami stress. Mudah2an ada penawar untuk amarah saya ini.


NF
wp Labuan

wintalker berkata...

Anak saya lelaki sayaberusia 16 tahun aktif dalam sukan. Tanda2 diatas spt mudah menguap, mengantuk, malas sekolah, malas berlatuh, keras hati dan degil, pernah menagis sendirian, menyendiri. Saya telah membawa ke beberapa tempat berubat dan ksemuanya mengatakn terdapat gangguan pada dirinya..ada yang mengatakan gangguan tersebut berlaku berpunca ketika dia berlatih sukan, ada yang mengatakan buatan org, ada juga yang menagatakan berpunca dari saka. mohon pandangan dari ustaz untuk menyelesaikan masalah ini.

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...

assalammualaikum, ustaz sy sudah berkahwin 4thn dan mempunyai seorang cahaya mata,dan selepas sy melahirkan anak sy pada 2010, sy dan suami selalu bertengkar sy rasa benci bila suami sy ada di depan mata sy, bila suami ada di rumah juga pun sy tak tenang rasa nk marah je, dan keinginan sy bersama suami pun berkurangan. sy berasa penat dan kerap sakit kepala. ustaz adakah ini ada gangguan sihir, dan apa yg harus sy lakukan? ustaz tlg bantu sy.

INSPIRIT berkata...

assalamualaikum ustaz, saya nak tanya saya selalu mimpi ular,kala jengking,anjing apa makna dia? Selalu jugak saya mimpi orang mati.Bila saya bangun tidur sakit badan.Tahun 2010 saya mengandung,dah selalu mimpi benda ni.
Saya sakit belakang, sampai sekarang masih sakit. Boleh tak ustaz tolong jelas kan umur saya sekarang baru 20 tahun. Dan selalu sakit-sakit badan.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum..sy dr umur 12thn sejak hafal ayat kursi sy sering diuji didtgi seorg wanita yg bpakaian merah memeluk sy sehingga tidak boleh bernafas sdgkan tidak ada sesiapa pn yg nampak ketika sy tungkus lumus utk melepaskn diri.. slps bnikah sy kejadian yg sma sering blaku wpn suami sy ade disebelah tp setiap kali sy dipeluk dan ditindih ada 1 suara lelaki yg membantu sy mbaca ayat ...kursi..kemudian slps sy bercerai sy diuji lg kali ini suara itu dh xda lg shinggakn sy tpaksa mbc ayat kursi 1 nafas shj disbbkn sukarnya bnfas ketika ditindih.. Setelah brubat kali ini sy ddtgi skali lg sy dpt rasakn kali ini bkn ppuan yg biasa mganggu sy ..cr ia bnafas & pernah mendekati sy ketika tido menjilat tlinga sy..sentiasa ade dibilik tido memerhatikan sy..dan kebetulan ketika sy mgambil gambar dibilik sy bjaya menangkap gambar mahkluk tsebut bertubuhkan lelaki berada disisi katil.. Kata org yg pernah scan sy..kini sy ade 2 saka 1 bunian keturunan yg mjaga sy..mohon bantu sy jika benar perkara tersebut.

Tanpa Nama berkata...

salam,.ustaz tanda2 yg ustaz nyatakn pd sya hmpir sumenya ada tp sya jge x mampu utk pg bjmpu ustaz brikut mslh kewangan..kewangan kami sntiasa x prnh ckup utk brubt krna wang yg ada hya ckup2 mkn dn pmbeljrn ank2..kmi cbe kmpul tp ada sje kprluan yg mmksa kmi mguneknnya..malh suami sya sntiasa sakit dn tdk bmaya,smkin malas,batuk yg mybbkn krem dperut..saya jge slalu bmimpi seram,ular yg byk,myermkn,cpt mrh,sakit kpala,
dingin thdp suami..mcm2 lh ustaz..kdg2 sedih sgt bila kita melukai hati org yr tsyg,yg rapat dgn kita tnpa kita sdari..berdoa kpad ALLAH smga sya dn suami sya bhgia,anak2 gmbira.

Tanpa Nama berkata...

salam..ustaz sy de mengalami sebahagian tanda2 tersebut..sy selalu bermimpi ular...tersedar selepas terasa jatuh dr tempat tinggi tp jatuh tu rs bukan dr atas ke bawah ..tp dr bahagian kepala kebahagian kaki ..xtau mcmmana nk jelaskan.ketika tidur sy rs seolah2 sedar tak sedar..sy rs didatangi sesuatu.sy rasa sedar tak sedar..sy bole melihat tp bukan fizikal sy yang melihat mungkin roh saya kot..teori sy lah..sy rasa sy boleh gerakkan badan tp fizikal sy tak bergerak...mungkin roh saya...apa yg sy lihat mmg serupa dgn keadaan sekeliling ketika sy terjaga...sy xmelihat benda lain cuma keadaan sekeliling sj.sy cuba membuka mata tp tak boleh tp peliknya sy bole lihat.pernah sekali ketika'didatnagi' sy dpt rskan seolah2 sesuatu tiba2 duduk/naik atas tilam sy..dpt rskan tekanan..then tiba2 bunyi mcm roda bergolek atau diheret.......sy jd takut..xlm pas tu sy terjaga...setiap kali 'didatangi benda tu' mesti sy rs mengantuk ya amat tp oleh kerana kerap didatngai sy berusaha utk melawan..untuk melihat apa sebenarnya benda tu...tp mesti sy mengantuk dan tertido..tp sekarang sy da xpert ckit..hehe..lawak tp betull..sy berdengus...sy siap pesan kat suami klu sy bdengus tlg kejutkan sy..ada ms mmg suami kejutkan...suami sy xheran pun dgn kejadian camtu..dia kata sy mimpi...tp sy pasti tu bukan mimpi...sy pasti apa yg sy rs lihat dgr ketika sedar xsedar tu adalah betul...cuma mungkin sy xberada dlm alam manusia..mungkin sy berada pada level lena yng berlainan ..ntahla alam lkain kot..berbalik pd cite sy berdengus tu..ms berdengus tu pun sy dpt rskan betapa mengantuknye sy..betapa sy seolah2 didorong utk tido..klu sy bjaya pasti sy akan bjaga..tp klu sy xtjg ..sy bmimpi dan dlm mimpi tu sy akan jd bernafsu..xtau camne nk panjangkan cite...

Tanpa Nama berkata...

paham kan makna bismillah dengan perbuatan dngan mengangkan RAB
insyaalah x diganggu

Tanpa Nama berkata...

paham kan makna bismillah dengan perbuatan dngan mengangat RAB
insyaalah x diganggu

H!LmI aTET berkata...

perlukan lagi penjelasan yang lebih jelas tentang perkara tersirat dan yang luar biasa saka dan pelbagai jenis saka;

Unknown berkata...

salam..sejak belakangan ini saya mengalami sakit tengkuk dan bahu disebelah kanan..doktor cakap saya migrain, tapi saya tengok hari demi hari walaupun tak penat belajar dia tetap sakit dan membuatkan saya tiada mood..mohon ustaz beri cadangan apa harus saya lakukan..

Tanpa Nama berkata...

salam ustaz,sy tlh mngalami gngguan sjk dr zaman gadis lg..sering d gnggu mimpi seorang pemuda yg mati dlm kmalangan motor dan jatuh di atas riba sy. Pemuda itu mngatakan ada 'sesuatu' yg mnjdi milik dia tlh diambil oleh seseorg dn tlh d bngkus dgn kain kuning dan d tnm d kaw belakang rmh sy..mimpi itu berulang selama beberapa bulan dn slps sy brkhwin sy sering mngalami gngguan d percik air yg brbau spt bunga cmpaka ketika tidur dn slps sy trsdr mmg ada ksn bsh di wajah dan pakaian sy tetapi hilang bbrp minit kmd.Sblm brkhwin sy prnah d lamar oleh beberapa org pemuda dn ada seorang pemuda dr kg sy yg begitu menaruh hrp kpd sy tp wktu itu sy msih trlalu muda sekitar umur 19 thn.D sbbkn masih ingin mnruskn plajrn dn bkrja trlebih dulu sy cuba mngelak dr brtmbung dgn pemuda ini yg sering mnympaikn hjtnya utk mmpristerikn sy melalui rkn2 dn kluarga trdkt sy..Kini wlau pn tlh 19 thn brkhwin dgn suami yg bgitu penyayang namun masih diburu brbgai gngguan hingga prnh brthn2 sy tdk dpt 'brsama' suami tp brkat ksabrn dn kasih syg suami sy dpt melaluinya..sy juga sering brmimpi di serahkn bayi prempuan yg comel brulang kali..hingga ke hari ini sy masih
tdk dpt bebas dr gngguan yg prnh sy alami dulu..apakah yg patut sy lakukn ustaz?

liyana berkata...

assalamualaikum ustaz.......sy b'umur 18tahun.....bulan puasa hari tu.lpas bbuka puasa sy rase kwsn dada sy bdenyut dgn kuat(org kate tnda2 nk mati,tp sy xnak pcya sbb ALLAH xpnah bgtahu mnusia bila masa manusia akan mati....ajal maut,jodo,rezeki ALLAH saje yg tahu).....lpas solat mgrib sy muntah....sy jd pning....esoknye dada sy msh lg bdenyut dg kuat shgga hari ini...sy jd hilang smgt,sy xblh buat krja slain dpd family sy suruh....lpas tu,bila sy beribadat,bca quran sy rasa ade bnde bgerak2 di bawah kulit sy......n sy rase mencucuk2 di bhgian tapak kaki kiri(mcm ad jarum n sengal)n sy bjalan mnjinjing 2 hari...lpas tu bru hilang...rase gerak2 @ denyut bwh kult akn brubah2 tmpt...skjp kat pehe,tapak kaki,blakang bdan,ats bahu kanan dan kiri,dkat mulut,mata...sakit blkg,pning kpla,sesak nafas tiba2..sy mgalami masalah haid dan istihadah.....istihadah yg tbru drahnya merah kehitaman n paling lame sy istihadah(spnjg istihadah sy rasa rahim @kmaluan sy bgetar perlahan,abes istihada dah xrase dah)...sy pnah dgr bcaan ruqyah,bwah kulit sy scra automatik ade bnda bgerak n skjap2 beralih tmpt n serta mrta mengantuk...slalu susah tidur malam....satu hari sy minum air zam2 (dah seminggu sy amalkan),msuk saja air zam2 ke dlm bdan,dada bdnyut dgn kuat dan ade bnde bgrak2 bwah kulit n mgntuk dgn cpat...tahun 2010 n 2011 sy slalu usung member yg kene histeria d skolah...n rumah sy hnya 15 lgkah dr tmpt budak2 histeria berehat...n bmula thun 2010 sy mgalami masalah haid n kputihan yg truk...prsaan tkt n nak mati akn dtg scra tiba2 terutama mnjelang waktu malam....sy tkt ust...n ramai lg mglami masalah spt sy.....sy xblh dduk sorg dri...sy hrap ust dpt tlg sy....sy dri kelantan..

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum, sayasudah agak lama mengalami simptom seperti sakit kepala , berasa takut seperti ader org dibelakang saya, terasa berdenyut dan rasa ade benda bergerak dan mengalir dlm badan terutamanyer disbelh bhgn kiri.refer kat hospital...mula2 sakitkat dlm telinga , doktr kata ade infection,lps tu baik sekejp lain pula yg dtg sakit kepala sblh kanan,'doktor kata maigrain .lps tu saya start sakit dada belah kiri berdenyut dan rasa ader mcm benda bergerak ni pun sampai skrg saya tanggung ok skjpsakit balik

Diharap dapat memberi tindakbalas atau comment utk diri saya yg kebingungan.terima kasih

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

kemungkinana anda sedang diganggu oleh jin.. sebab jin ni dia mengalir dalam darah manusia.. itu sebab ada rasa berdenyut.. untuk lebih tepat kene datang scan di Darul ruqyah

Eyza88 berkata...

Assalamualaikum ustaz....bagaimana kalau surah yasin yang saya letakkan di atas bantal boleh beralih kedudukan di atas lantai setelah beberapa minit saya meninggalkan bilik utk ke tandas....waktu itu memang tidak ada org lain yang masuk bilik...adakah ini blh dikatakan gangguan jin?

NUMN87 berkata...

Assalamualaikum Ustaz,

Saya ingin bertanya, haid saya berterusan selama hampir 6 bulan. Pergi check up di hospital dan klinik, doktor hanya mampu bagi pil perancang dan ubat beku darah, tapi tak berkesan. buat pengetahuan ustaz, sy mula datang haid ketika berumur 9 tahun. apabila berumur 12 thaun, haid tidak berhenti selama 1 tahun. Bila makan ubat klinik, haid normal hanya untuk beberapa bulan sahaja. kini saya berumur 25 tahun.

Pusat Rawatan Islam Darul Ruqyah berkata...

untuk NUMN87 : dari sakit yang diceritakan anda diganggu oleh jin.. sebab syaitan ni berjalan dalam darah manusia..jika dibiarkan kemungkinan boleh menganggu sistem peranakan dan pada tahap kritikal boleh menyebabkan barah

aisyah berkata...

Assalamualaikum. Sy de salah satu tnde yg tuan sebut tu,tp sekarang ni saya sedang melanjutkan pelajaran di ipta di Sarawak. Boleh x, tuan berikn apa2 yg boleh sy amalkn utk menjaga diri saya dr gangguan tersebut sekiranya mmg betul sy diganggu. TK.

balqis berkata...

Assalam ustaz sy sudah bepindah ke rmh skrg 7 bln, 2 minggu pertama sy mimpi ular nak patuk saya dan anak ke2. Tak tau knp ular ni suka nk kacau kmi selepas itu hingga skrg anak sy selang semingu mesti demam doc ckp jangkitan kuman dalam darah. Sy pernah bertanya ustaz bg tau ada jin menghuni rmh ini di 1 penjuru. Anak sy juga umur 4thn & 2 thn dia nmpak sesuatu dan selalu tkut bla ada d dalam rmh

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum ustaz, saya selalu mengantuk tak kira waktu, sentiasa letih dan lesu tapi saya lawan kalau x, macam mana nak buat kerja, kerap mimpi ada ditempat yang jauh sepeti padang, atas bukit dan yang paling teruk sekali malas nak solat, bukan x nak buat tapi ada saja yang menghalang. adakah ini ciri-ciri disihir. ......terima kasih..Hasliza

Unknown berkata...

assalammualaikum..ustaz..bila sy mbc ciri2 org terkne sihir@gngguan nmpknya byk yg sy sdg alami.setiap kli nk lena sy selalu dgr suara bisik kt telinga sy smpaikm sy tpksa tido tutup telinga sy krn sy xsggup nk mglami keadaan itu.pernh sy cuba berubt tp semua yg cuba mgubati sy xsgup nk bntu dn minta sy mcr org yg lbh pkar dlm mgusir makhlus yg sdg mengganggu sy.bkn stkt menggnggu tido..dlm mimpi..dtg bulan yg tdk berhenti mlbihi 15hr dn jodoh sy juga agk brt.setiap kali bkwn pasti akn putus tnpa sbb.boleh ke ustaz mbbntu sy krn setahu sy..sy telah diberi pndamping sejak sy masih kcil olh org yg kluarga tdk knali dn pndamping itu yg selalu mghlng stiap kali sy ingin brubt smpaikn pnh sy bputus asa.nmun sy yakin pasti Allah akn buka jln bt sy krn tiada yg bkuasa selain Allah

hana berkata...

assalamualaikum...
saya sering kali bermimpi ular dan bayi..saya telah pun pergi berubat..lepas berubat saya rsa ok..bdn pn x rsa sakit2 n bisa2 dah..tapi x lama lepas tu saya akan dapat lagi mimpi yang sama..utk pengetahuan ustaz,,saya bakal berkahwin x lama lagi..saya takut hubungan saya dengan bakal suami akan jadi teruk selepas kami berkahwin kelak..apa yang saya perasan sekarang kami x boleh bertentang mata kerana kami akan bergaduh..saya juga kadang2 ada rasa benci terhadap bakal suami..ustaz,,adakah saya terkena gangguan?

Tanpa Nama berkata...

IM85. SALAM ustaz,ape tnda2 sihir pemisah yg digunakan untuk memisahkan pasangan?

KinG berkata...

Bgaimana sy nk hubungi ustaz.?
Ni email sy.
anthraxcrew1305@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

ustaz kwn sya, rmh dia ada orang tanam bnda2, lpstu sya try berubat tp, mcm me nk tauorng yg buang bnda tu, betul2 ikhlas nk tolong atau, die tick mahu kan duit je.....

mawar berkata...

Salam Ustaz,

Saya selalu:
Ketika Tidur
Susah tidur
Mudah terjaga malam
Mimpi jatuh tempat tinggi
Mimpi di rumah saya ada jin

Ketika Jaga
Lesu, malas, hilang semangat
murung, sedih,
Lenguh sendi-sendi utama, sakit pinggang, sakit badan
Selalu mengantuk
Mudah marah, panas baran walau kerana perkara kecik

perkara ini saya dan suami yang mengalami. di rumah pula keadaan kami anak beranak sentiasa tegang dan marah2...anak2 sering bergaduh...pendek kata semua serba tak kena. saya pernah pergi berubat tetapi diberitahu tidak ada apa2 gangguan...apa pendapat ustaz?

Tanpa Nama berkata...

assalamualikum ustaz.
saya ingin bertanya. adik saya mengalami sakit di perut seperti dicucuk. bolehkah adik saya di scan untuk melihat sama ada terdapat gangguan atau tidak hanya dengan menggunakan gambar dia sahaja memandangkan dia jauh dari kedah. sekiranya boleh scan dan terdapat gangguan bolehkah adik saya dirawat hanya dengan memberikan gambar adik saya kepada ustaz.terima kasih.

Unknown berkata...

Salam, saya disini ingin bertanya berkenaan dengan sakit sebelah kiri badan. yang mengalami sakit lenguh2 ini adalah ibu dan ayah saya, saya, kakak ke3, abang ke4. kami sering mengalami kesakitan disebelah kiri badan, dan yang paling teruk adalah di kaki. saya pernah bermimpi berkenaan dgn kaki saya dlm mimpi tersebut ada seorg tukang urut cina mengurut kaki saya, ketika dia mengurut terkeluar beberapa batu sebesar sebiji bola golf dari kaki saya, dan tukang urut itu mengatakn bahawa jika abdul halim (arwah) datuk saya sebelah ibu tahu mengenai hal ini pasti dia akan marah. adakah mimpi ini memberi sebarang makna apa2 pada diri saya n keluarga atau ia hanya permainan syaitan utk mengganggu saya n keluarga. buat pengatahuan ustaz datuk saya adalah seorang polis dan juga seorang guru mengajar mengaji al quran. saya juga sering mengalami sakit2 dibahagian bahu, leher n belikat. saya tidak pasti dan ragu2 adakah sakit kami ini normal atau sememangnya kami diganggu. saya mohon maaf jika mengganggu waktu ustaz. terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

salam ustaz, bolehkah sekiranya pihak ustaz berhubung dengan saya melalui email? ini email saya cari_cinta90@yahoo.com
terima kasih.

SPONGE BOB berkata...

assalamualaikum ustaz, sy ingin bertanye mengenai masalah putus haid y berpanjangan selama dari bulan 3 2012 sehingga sekarang dan saya tidak hamil dan masih bujang dan x pernah melakukn hubungan kelamin dengan mana2 lelaki. saya juga mengalami masalah sakit sebelah kiri kaki yang amat teruk, sakit d leher,atas bahu dan belikat serta belikat kanan saya selalu kebas. saya selalu bermimpi bermain dengan anak2 yg bukan manusia. sy juga pernah bermimpi memberi sekumpulan jin dalm rupa manusia berbasikal tumpang tidur di rumah nenek sy (sy mimpi ketika raya aidiladha)n membuat perjanjian y mereka mesti keluar bila azan suboh n ternyata selepas mimpi tersebut sy terjaga dan badan sebelah kanan terus terasa berat n lenguh, sy teruskn tidur n tepat azan suboh sy terjaga n rase berat n lenguh terus hilang. sy juga sering bermimpi dan d tindih dan dikacau dlm mimpi oleh kanak2 bukan manusia tp x nmpak rupa dan kali terakhir saya d tindih adalh dgn rupa seorg lelaki y ingin duduk d atas sy. saya selalu merasa resah2, dan suka berjalan sorg2 pada waktu mlm. saya berharap sangat ustaz dapat berhubung dengan saya di email ini

arliana_sharmina@yahoo.com
terima kasih.

Unknown berkata...

Assalamualikum ustaz..

Sebelum ni sjak dari bangku sekolah lagi saya selalu kena tindih...
apabila saya sudah bekerja pun masih kena tindih. hampir beberapa bulan saya tidak dikacau dan saya dapat tido dengan lena tanp ada gangguan. saya ada juga bermimpi ular, nak menyusu baby(xpasti dah menyusukan atau belum), jatuh dari tempat tinggi. tapi malam tadi, tiba-tiba saya dikacau oleh benda tu. saya xpasti apa benda tu tapi bila benda tu kacau saya mesti badan saya rasa seriau.., saya nak lelapkan je mata, benda tu mcm mengesat airmata saya dan pegang tangan saya, dan tak ada pulak nak tindih saya. lepas tu saya terkejut rasa seriau badan.. saya baca ayat2 quran, boleh tido dengan lena. lepas tu rasa kebas pada tangan kiri saya malam itu. untuk pengetahuan ustaz, malam masa saya terkena itu, kawan saya serumah, dia jgk bakal jadi perawat..., dia baru habis bekam seorang perempuan yang kena gangguan(maybe sihir). boleh ustaz tlg saya, apa berlaku pada saya sebenarnya...?

Unknown berkata...

ini e-mail saya ustaz..

shimatech29@gmail.com

Iris Syafa berkata...

As Salam...sy sering bermimpi menyusukan bayi,melahirkan bayi,kematian & mimpi ular yg bnyk disekeliling dan mematuk sy.sudah 11 thn sy menghadapi mimpi2 ni.baru kini sy tahu yg mimpi sebegini petanda tdk baik.Sy ingin berubat ttp tdk mmpu utk ke DR dari segi keewangan & pengangkutan..apa lg yg mampu sy buat..

Iris Syafa berkata...

As Salam...sy sering bermimpi menyusukan bayi,melahirkan bayi,kematian & mimpi ular yg bnyk disekeliling dan mematuk sy.sudah 11 thn sy menghadapi mimpi2 ni.baru kini sy tahu yg mimpi sebegini petanda tdk baik.Sy ingin berubat ttp tdk mmpu utk ke DR dari segi keewangan & pengangkutan..apa lg yg mampu sy buat..

Tanpa Nama berkata...

Assamualaiku ustaz.berlaku benda nie selepas sya kawin tapi bila sakit sya
Pg berubat ok pas tu jdi shgga ke hri.sya pernah mimpi ular kepala besar binatang
Berbisa lain,mimpi hantu kejar tgk sya.susah tdq mlm.selalu naik angin
Teqeyak.tiada nafsu bersama.sakit tulang pgg,malas bila berjauhan dgn suami
Rindu bila bertemu bergaduh teruk,ank2 selalu teqeyak tgh mlm
Selalu tak sihat,sya megalami sakit kepala selalu dmm.masalah suami sya tak pernah
Percaya apa yg sya ckp. Sya memang xberpeluang nk p dr melainkan
Dgn berhubung dgn ustaz di hp bila masa Dan tarikh.tolong sya ustaz

qataridz berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Salam,

Saya ingin bertanya Ustaz satu soalan.

Saya dan isteri sekarang tinggal di luar negara dan mengalami sedikit gangguan. Gangguan terjadi semenjak tinggal di Malaysia selepas kami berkahwin. Sudah banyak kami ikhtiar berubat tetapi sembuhnya hanya sementara. Kini keadaan kami di rumah kami di luar Malaysia agak membimbangkan kerana setiap malam saya dan isteri pasti akan bermimpi benda-benda yang pelik dan remeh kadang-kadang sehingga letih sewaktu bangun tidur. Kerap terjaga waktu tengah malam dan susah untuk tidur pada awalnya. Tengkuk sentiasa sakit dan berat. hari ini saya dan isteri saya mengalami sakit kepala yg agak serius dalam masa yang serentak. Saya selalu mengamalkan bacaan surah Yaasin dan surah Al-Jin, bismillah 55 kali, 3 Qul dan Alfatihah sebelum tidur...tetapi tetap juga bermimpi...Apa yang perlu saya lakukan untuk mengelakkan mimpi pelik dan saya memang ingin sekali untuk sembuh 100% dari gangguan yang menghantui kami selama ini?

Tanpa Nama berkata...

salam ustaz, saya tak tau sama ada masalahsy ni berkaitan gangguan atau tidak,.. saya merupakan seorang wanita berusia 31tahun..saya sering sakit kepala sejak zaman sekolah lagi dan sehingga sekarang masih kerap sakit kepala lagi..bila ke klinik, dapat panadol je la dan dikatakan kurang air..saya juga mengalami masalag pendengaran sejak tahun 2000..kini saya memakai alat pendengaran..ketika hilang pendengaran tersebut saya di tingkatan enam dan menetap di asrama sekolah..saya menyedari berlaku sesuatu yg pelik ketika saya tidur di asrama waktu malam.. kebiasaannya saya memakai baju sejuk ketika tidur..namun tiap kali terjaga saya dapati baju sejuk saya pasti berada di hujung kaki..di asrama sekolah selalu juga terdapat gangguan hingga menyebabkan pelajar histeria..namun, Alhamdulillah..saya tidak pernah pula diserang histeria..kadangkala saya bermimpi yg menakutkan dan apabila saya membaca ayat Kursi ketika bermimpi itu, mimpi itu tetap berterusan..sudahnya apabila tersedar seluruh badan saya terasa sejuk dan terpaksa berselimut dengan segera..kini saya telah berkahwin dan mempunya dua org anak..anak sy yang bongsu selalu menangis tanpa sebab..saya ingat dia start menangis tanpa sebab pada hari ke 10 kelahirannya..pada hari itu, seorang bidan telah mencukur rambut anak saya..dan bermula dr saat itu dia suka menangis tiap malam sehingga tengah malam..sudahnye apabila penat menangis barulah dia tidur..hal ini berterusan hingga kini..bezanya dia suka menangis bila bangun tidur waktu pagi..dia menjadi takut dan matanya meliar memandang sekeling rumah..dia mengatakan dia takut..walaupu saya membacakan ayat Kursi dia tetap takut..sudahnye setelah penat dia tidur semula dan apabila bangun barulah ilang ketakutan nya.kadang kala anak saya takut melihat saya..tapi tidak lama..saya sendiri tidak pasti adakah ini gangguan..sebenarnya banyak lagi yg saya pernah alami..namun, saya rasa cukup pertanyaan dan perkongsian ini dahulu.. saya tinggal di Pendang je..tapi saya belum berkesempatan lagi nk ke DR..saya perlu pastikan kewangan mencukupi agar rawatan saya tidak separuh jalan akibat ketiadaan wang

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum ustaz,,, mengenai petanda kena aptuk ular tu ada.. Macam ni cerita dia... Waktu say ontw balik kedah naik bus saya tidur dalam bus. Ketika tu sya mimpi saya telah ke suatu tempat pertandingan apa saya ta ingat kemudian time dah habis tiba2 juhan lebat so tunggu la kejap sempat la sembang2 dekat situ. Time nak balik semasa dalam kereta, mak saya tanya mana ulaq? Dengan selambe saya buka pushbag sya entah dari mana datang 2ekor ular wana merah sekor besar sekor lagu kecik yang besar tu ayah saya sempat tarik dan buang entah kemana dan yang kecik tu patuk sya.... Apa kah itu pentanda baik atau buru ustaz boleh tolong jelaskan? -chegu abbas-

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Ustaz..macamana tasbih ustaz boleh tahu ada gangguan atau tidak? Terima kasih

Unknown berkata...

assalamualaikum..sy rs ada ciri2 diats bg diri sy...sy tggl diperak...masalahnye sy memberitahu ibu saya tentang apa yang saya alami...tetapi tiada respon yang baik...untuk pergi sendiri memang tidak mampu kerana saya tidak berkerja...saya hanya mengamalkan doa2 yg diberi kawn....apa yang patut saya lakukan??eida

zainab berkata...

salam ustaz...banyak tanda2 kat atas tu dialami oleh saya...lebeh2 lagi berjaga waktu mlm ketika sedang tido..pastu rase takut dan rase mcm sejok cam ais...lenguh2 sendi..kdg2 ade anggota bdn sakit mcm pinggang ni da banyak kali sakit da...tp xtau tang mne yg sakit..mimpi kene rasuk mmg da xheran dah...kerap..mimpi telinga ade paku n rambut baru2 ni ada mimpi..perasaan pn mcm xmenentu...rase mcm nk menjerit pun ada...nak pengsan pn ada...xtau nak cakap macam mane...boleh ustaz tlg terang kan apakah ini tanda2 gagguan jgk? time kesih..

tieha92 berkata...

salam ustaz..sy sering mengalami mimpi budak baru lahir.yang paling seram saya mimpi jumpa budak baru lahir yang berwarna hitam di dalam hutan,tapi saya tidak hiraukan mimpi tersebut.lama kelamaan saya sering bermimpi pasal budak baru lahir.saya juga sudah 5 kali terserempak dengan lipan.yang peliknya keluarga saya tidak pernah terjumpa lipan,tapi saya sudah 5 ekor dan saya bunuh lipan tersebut sampai mati.dalam bilik saya pula banyak serangga yang macam belalang dan kupu2.serangga yang kecil2 pun banyak.yang terbaru lipan merayap atas tangan saya ketika saya sedang baring atas katil saya.bilik saya juga terasa begitu panas.adakah saya sudah terkena sihir?

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum..saya ingin bertanya..saya kerap bermimpi benda hitam sehingga untuk menyebut perkataan ALLAH tidak berbunyi...pada bulan ramadhan pun saya mimpi juga..

india celup islam berkata...

Bagaimana mengatasi masalah sukar membuang air besar? Masalah ini sudah berlarutan selama 2 minggu. Sudah mencuba pelbagai kaedah perubatan moden, namun doktor gagal menemui puncanya.

Adakah ini juga tanda-tanda tekena buatan orang?

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 223   Terbaru› Baru»
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda Mungkin Juga Meminati Dengan Artikel Di Bawah Ini